اجرای طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی

طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی، برای نخستین بار و همزمان با ۸ استان کشور در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه بانوان و خانواده، از اجرای طرح الگوی نوین توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی برای نخستین بار و با هدف توانمندسازی، ایجاد مشاغل پایدار و بهبود وضع معیشت خانوارها در استان خبر داد.

فاطمه دوستی گفت: این طرح در مرحله اول به صورت پایلوت در ۸ استان کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح همراه با آموزش، برندسازی، تولید استاندارد و تجاری‌سازی از طریق اتصال به بازار مجازی و فیزیکی انجام می‌شود تا ضمن شناسایی محصول و رقبا، و ایجاد شغلی پایدار، مشاغل خانگی رونق یابد.

دوستی اضافه کرد: برای اجرای این طرح، دو هزار سهمیه به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است که تلاش می‌شود این مشاغل، برندسازی و به بازار متصل شوند.

وی با تأکید بر نقش مادران در شکل‌گیری شخصیت، خلاقیت، جامعه‌پذیری، شکوفایی، رشد و عزت نفس کودکان اظهار داشت: لازم است جامعه نیز در حد توان با فراهم کردن زمینه بیمه افراد، بخشی از نیاز‌های زنان خانه‌دار را به صورت نظام‌مند، هماهنگ و پایدار تأمین کند تا مادران و همسران امروز برای سال‌های آتی خود دغدغه نداشته باشند.

انتهای پیام/م

تلاش برای ایجاد مشاغل پایدار و بهبود معیشت خانوارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار