معاون وزیر جهاد کشاورزی:

80 درصد انرژی غذایی در داخل کشور تولید می‌شود/ توجه به بهره‌وری آب ضروری است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از 80 درصد انرژی غذایی در داخل کشور تولید می‌شود،گفت: تکنولوژی ادوات کشاورزی باید وارد عرصه تولید شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس کشاورز معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی ،بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی اظهار کرد: در اغلب موارد به دنبال کنترل تولید در صنعت کشاورزی هستیم.

وی افزود: گوجه فرنگی، هندوانه و سیب زمینی و به غیر از دانه‌های روغنی توجه ما به کنترل تولید است.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت توجه به بهره‌وری آب در کشور گفت: طی چهار سال گذشته بهره‌وری آب افزایش 21 درصدی داشته که اگر با همین روند پیش رویم از بحران آب در کشور عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد انرژی غذایی در داخل کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: تکنولوژی ادوات کشاورزی باید وارد عرصه تولید شود؛ حضور عرضه‌کنندگان بذر در نقاط مختلف کمک زیادی به کشاورزان کرده اما در خصوص کود و آفت‌کش‌ها فاصله زیادی با جهان داریم.

کشاورز با بیان اینکه ضایعات کشاورزی کشور قابل قبول نیست، اذعان داشت: در خصوص اغلب محصولات این موضوع صادق است، نمی‌توان ضایعات را به صفر رساند؛ ضایعات کشاورزی حدود 9 میلیارد متر مکعب از منابع آب کشور را هدر می‌دهد که این نمایشگاه می‌تواند به کاهش ضایعات کشاورزی از مزرعه تا سفره کمک زیادی کند.

وی تصریح کرد: استان اصفهان یک پدیده خاصی در کشاورزی کشور است و در تاریخ کشاورزی ایران دارای ریشه و فرهنگ است؛ تولید محصولات کشاورزی و تراکم کشت در اصفهان قدمت زیادی دارد ولی در حال حاضر وضعیت خوبی متوجه کشاورزان این استان نیست.

معاون تولیدات امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از استاندار اصفهان می‌خواهم تا گرفتن حداقل حق‌آبه کشاورزان این استان را پیگیری کند و ما هم سعی می‌کنیم در این خصوص به اصفهان کمک کنیم؛ از همه منابع آبی کشور باید به کشاورزان این استان به خصوص شرق اصفهان کمک شود.

وی با بیان اینکه اصفهان این قابلیت را دارد تا نهضت صادرات دانش کشاورزی را در کشور آغاز کند، عنوان داشت: استان اصفهان به عنوان تولید‌کننده 14 میلیون «مینی‌تیوبر» در کشور است و ظرفیت تولید و تجاری‌سازی بذر را دارد.

 شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی جامع صنعت کشاورزی، مکانیزاسیون، آبیاری، نهاده‌ها و باغبانی همزمان با نخستین کنگره تکنولوژی‌های نوین در فضای سبز شهری(ILTA) در اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

صحبت های معاون وزیر جهاد کشاورزی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.