مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

بیش از 50 درصد دشت های ایران با بی آبی مواجه هستند

مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها با تأکید بر اینکه موضوع منابع طبیعی از اهمیت فراوانی برخوردار است گفت:بیش از 50 درصد دشت های ایران با بی آبی مواجه هستند.

8 میلیارد مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برداشت شده/ با نشست آب و خاک در کشور مواجهیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگهدار اسکندری مدیرکل حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور،ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 50 درصد دشت های ایران با بی آبی مواجه هستند.

وی افزود:افت آب‌های زیرزمینی در کشور سالانه 6 میلیارد متر مکعب است که علت اصلی کمبود آب در 355 دشت کشور است.

اسکندری اظهار داشت: این افت آب در حالی است که با توجه به طولانی بودن روند تشکیل آب‌های زیرزمینی و بهره‌برداری زیاد از آن، اگر همین امروز برداشت از منابع آب زیرزمینی را متوقف کنیم چندهزار سال طول می‌کشد تا دوباره آب جایگزین شود.

اسکندری  همچنین با بیان اینکه سند دار کردن منابع طبیعی و ملی کردن آن از مهمترین وظایف سازمان جنگلها و آبخیز داری است تصریح کرد از اول انقلاب تاکنون 2 میلیون هکتار از اراضی ملی به کشاورزان و 1 میلیون هکتار برای ایجاد طرح های صنعتی و تولیدی واگذار شده است.

کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در این مراسم سند دار کردن 89 درصد از عرصه های ملی را با توجه به مشکلات پیش رو یکی از مهمترین اقدامات منابع طبیعی استان در سه سال گذشته بیان کرد.

در پایان این مراسم میر صمد سید موسوی به عنوان مدیر کل جدید منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی معرفی و از تلاش های رحمان وهاب زاده تجلیل شد.

انتهای پیام/

 سند دار کردن منابع طبیعی از مهمترین وظایف سازمان جنگلها و آبخیز داری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.