بهرامی مطرح کرد:

نفتکش سانچی در زیر آب همچنان می‌سوزد/بررسی امکان تفحص جان باختگان در عمق 70 متری

سخنگوی شرکت ملی نفت کش با بیان اینکه نفتکش سانچی همچنان می‌سوزد گفت:نفتکش به زیر آب رفته، اما حریق ادامه دارد.

نفتکش سانچی در زیر آب همچنان می‌سوزد/بررسی امکان تفحص جان باختگان در عمق 70 متریبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفت کش در گفتگوی خبری شبکه خبر با بیان اینکه نفتکش سانچی همچنان می‌سوزد گفت:نفتکش به زیر آب رفته، اما حریق همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: تلاش برای تفحص جان‌باختگان نفتکش در عمق ۷۰ متری اقیانوس ادامه می‌یابد.

بهرامی اظهار کرد: شعله های آتش همچنان زبانه می کشد و بخش عمده ای از محموله میعانات گازی میسوزد و شرایط عجیبی را ایجاد کرده است .

سخنگوی شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: بررسی کارشناسانه این موضوع و پیدا کردن پیکر های خدمه اولویت اصلی ما بوده و در ابتدا بعد از خاموش شدن باید از میزان محموله باقی مانده اطلاع کسب کنیم.

وی تاکید کرد: برخی از مخازن هنوز باز نشده و به دریا راه پیدا نکرده و این موضوع در طول مدت زمان سوختن تاثیرگذار خواهدبود.

بهرامی با بیان اینکه انفجارهای پی در پی باعث شده میزان حرارت این نفتکش به 900 درجه برسد گفت: چینی ها بطور مستقل و رسما به ما اعلام نکرده بودند که خدمه در همان ساعت اولیه شهید شده اند و در طول این مدت هیچ مستندی از این صحبت وجود ندارد .

وی توضیح داد : در روزهای اول وسعت حادثه را از کشتی های اطراف جویا میشدیم و از همان ابتدا دسترسی به این نفتکش بدلیل وسعت آتش امکان پذیر نبوده اما تلاشها برای یافتن پیکر جانباختگان ادامه دارد.

بهرامی درباره جعبه سیاه این نفتکش گفت: تمامی ذینفعان در بازخوانی این جعبه باید حضور داشته باشند در نتیجه سه ذینفع اصلی از جمله ایران، چین و پاناما طبق قوانین بین المللی باید در بازخوانی حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه جعبه سیاه در بالای نفتکش قرار می گیرد و در داخل آن هارد وجود دارد که تمامی مکالمات ضبط می شود گفت: این جعبه در برابر حرارت و آتش مقاومت خاصی دارد و امیدواریم بتوانیم این اطلاعات را هرچه سریعتر را کسب کنیم.

وی افزود: تلاش می کنیم در اسرع وقت با سازنده این نفتکش ارتباط برقرار کنیم.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به اینکه تنها حادثه مشابه با این سانحه در سال ۱۹۷۰ رخ داده که البته ابعاد آن نیز برابر با این حادثه نبوده بود گفت: کشتی که در سال ۱۹۷۰ دچار حادثه شد حامل ۲۰ هزار تن نفت خام بوده و باعث شد تمامی پرسنل آن کشته شوند.

وی در خصوص اطفای حریق گفت: یک‌یا دو کشتی برای اطفای حریق در روزهای اولیه کافی نبوده و این تذکر را به کشور چین دادیم.
این مقام مسئول توضیح داد: نیازمند افزایش تعداد آتش خوار بودیم که همزمان عملیات اطفای حریق را انجام دهند اما متاسفانه  چینی ها با وجود ۹ یدک کش عملیات را به درستی انجام ندادند.

بهرامی تصریح کرد: نباید انتظار داشته باشیم که طرف مقابل به راحتی اجازه صحبت با افراد کشتی مقابل از سوی یک شرکت را بدهد بنابراین طی رایزنی های که انجام دادیم سازمان بنادر به عنوان نماینده ارشد ایران در تیم پیگری و تحقیق و تفحص کشورهای مختلف شرکت کند و امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: به دلیل آنکه این حادثه در آب های چین رخ داده بنابراین تیم حاکمیتی امداد رسانی از سوی این کشور باید صورت گیرد و هیچ کشوری حق دخالت در رسیدگی ندارد و تنها می تواند مشاوره بدهد.

بهرامی درباره سختی های این شغل گفت: این شغل تخصصی هست و‌دور بودن ماه ها از خانواده سخت بودن شغل دریا نوردی را چندین برابر کرده است.

وی افزود: در کشتی به ویژه اقیانوس راه های ارتباطی به جز تلفن وجود ندارد و در تلاش هستیم که در برخی از کشتی ها از طریق ماهواره راه های ارتباطی را هموار کنیم اما متاسفانه این ارتباط بی کیفت هست.

بهرامی توضیح داد: در این نفت کش ۳۲ نفر حضور داشتند که ۳۰ نفر از آنها ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی بودند و ۲۱ روز در طول مسیر بودند و ۲ روز دیگر به مقصد می رسیدند که این حادثه رخ داد.

انتهای پیام/

نفتکش سانچی در زیر آب می سوزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۶
کشور چین به دولت ما به هم وطن های عزیزتر از جانمان ظلم بزرگی کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۶
روحشان قرین رحمت الهی ...خدا به خانواده هاشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مگر این کشتی مثل رعد و برق یک دفعه از اسمان فرود امده و با هم بر خورد کردند یعنی زمانی که کشتی چینی به سمت این کشتی می امده هیچکس ندیده یا روی عرشه کسی نبوده یا از طریق رادار متوجه نزدیک شدن کشتی دیگر نشدندو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
باید کالاهای چینی مورد تحریم قرار بگیرند .اقتصاد چین رو ما پویا کردیم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۹:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
روحشون شاد خدا به خانواده این عزیزان صبر عطا کند.آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خدا لعنتشون کنه اگه کوتاهی کردن،مردم باید جنسای چینیو تحریم کنن بنجلایی که تولید میکنن ارزونی خودشون
Iran (Islamic Republic of)
mostafa
۰۸:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
روحشان شاد.ولی عملکرد کشور چین خیلی ضعیف بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
پیگیرمقصرحادثه باشید خون این عزیزان پامال نشود
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۷:۵۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
بنا به گفته همه کشتی در همان لحظه برخورد دچار انفجار شدید شده که اجازه هیچ حرکتی به پرسنل نداده و همگی همان اول از ببن رفته اند ،سوال؟در چنین برخوردی آیا نباید کشتی هنگ کنگی هم که با دماغه به کمر نفتکش زده دچار حادثه شود ؟هر طور نگاه کنیم آنهم بایستی دچار حریق میشد و نمی توانست منطقه را ترک کند در صورتی که اثری از او نیست یا حتی اشاره ای به صدمه دیدنش نشده این چطور میشود؟پیدا کنید پرتغال فروش را....
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۶
پس اون کشتی چینی که عامل این فاجعه بود کجاست؟ چرا گزارشی و یا تصویری از اون کشتی ارائه نمی شه ؟ چرا نفرات کشتی چینی حادثه ندیدن؟ فرض بر اینکه انتشار گازهای کاندنسیت باعث خفگی نفرات شده باشد خوب چرا این اتفاق برای سرنشینان کشتی چینی نیافتاد؟ چرا موج انفجار به نفرات کشتی چینی آسیب نزد؟ چرا رادار و سیستم هشدار دهنده کشتی ها عمل نکرد؟ چرا همون لحظه اول حادثه که فقط یک مخزن از 14 مخزن کشتی آسیب دیده بود گروه امداد چینی ها وارد عمل نشدن؟ اگر نمی تونستن وارد کشتی بشن چرا بعد از یک هفته که شدت آتش زیاد شده بود به مدت نیم ساعت تونستن وارد کشتی بشن؟؟؟؟
دولت چین باید جوابگوی تمامی این سوالات و دیگر سوالات به ملت ایران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
الله
۰۷:۳۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
با سلام روحشان شاد و یادشان گرامی
متاسفم برای تمامی مقصران این حادثه تلخ که اگر می توانستند کاری کنند اما انجام ندادند یا تعلل نمودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
هنوز هم دیر نیست میشود با غواص ها و زیردریایی ها بقایای مانده را بیرون بیاورند------- تسلیت به خانواده ها .
Germany
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶
به علت کوتاهی عمدی دولت چین در نجات جان دریانوردان ایرانی که منجر به جان باختن شهادت گونه شان در آتش و آب شد ما هموطنان ایرانی کالای چینی را باید تحریم کنیم

ما میتوانیم به نشانه اعتراض در قبال عدم کمک رسانی به موقع چین به سرنشینان نفتکش ایرانی ، در هر فروشگاهی هر کالایی چه پوشاک چه خودرو چه سایر اجناس چینی را نخریم
# چینی نخر
#چینی نپوش
#ایرانی بخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۴ دی ۱۳۹۶
روحشان شاد و یادشان گرامی،
آخرین اخبار