هدایت دانش آموزان گلستانی به سمت رشته های فنی و حرفه ای

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان از هدایت ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حسین زارع رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش گلستان در حاشیه همایش هدایت تحصیلی در آزادشهر گفت: طبق برنامه ملی تا پایان برنامه ششم قراراست ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته‌های مهارتی هدایت شوند که این امر مستلزم آشنایی دانش آموزان و اولیای آنان با فرهنگ مهارت آموزی است.

وی افزود: از طریق اطلاع رسانی و آموزش درست، ظرفیت‌های هنرستان را برای دانش آموزان مستعد فراهم می‌کنیم.

عباس عبداللهی فر رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش گلستان هم گفت: در استان گلستان ۴۰ مشاور هدایت تحصیلی در متوسطه اول، در این دوره سازماندهی شدند.

وی افزود: برای  انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش آموزان اطلاعات لازم در اختیار دانش آموزان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد و برای اینکه دانش آموزان بتوانند خودشان و محیط را بشناسند که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد وبراساس استعداد و توانایی و علاقه و ویژه گی‌های شخصیتی دانش آموزان به سمت رشته‌ها هدایت شوند.

عباس عبداللهی فر بازدید دانش آموزان به همراه اولیا از مراکز فنی و حرفه‌ای و شهرک‌های صنعتی و کارخانجات را یکی از برنامه‌های حوزه مشاوره برای آشنایی و هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیان کرد.

همایش هدایت تحصیلی با حضور مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان با هدف آشنایی آنان با فرصت‌ها و موقعیت‌هایی است که در هنرستان اتفاق می‌افتد برگزارمی شود.

انتهای پیام/م
 

هدایت دانش آموزان گلستانی به سمت رشته های فنی و حرفه ای انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.