جهانگیری مطرح کرد؛

اداره کشور با منابع طبیعی به آخر خط رسیده است/ خباثت آمریکایی مانع سرمایه گذاری هزاران میلیارد تومانی در کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: اداره کشور با منابع طبیعی به آخر خط رسیده است و نمی‌توانیم فکر کنیم از فروش منابع طبیعی می‌توان کشور را اداره کرد.

اداره کشور با منابع طبیعی به آخر خط رسیده است/ خباثت آمریکایی مانع سرمایه گذاری هزاران میلیارد تومانی در کشوربه گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت برگزیدگان جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که امروز برگزار شد، گفت: جان باختن ۳۲ نفر از فرزندان عزیز کشورمان را در آب‌های ساحلی چین و ژاپن تسلیت می‌گویم؛ خدمات این عزیزان سخت و طاقت‌فرساست و دریانوردان گاهی هفته‌ها و ماه‌ها از خانواده‌های خود دور هستند و در اقیانوس‌ها مشغول حمل و نقل صادرات و واردات کشور هستند.

وی افزود:  این حادثه تلخ در تاریخ دریانوردی جهان نیز جزو موارد استثنایی است که در اولین حرکت و برخورد، انفجار عظیمی به وجود بیاید.

جهانگیری ادامه داد: با اینکه کشور در اولین لحظاتی که خبر را دریافت کرد، خود من با سفیر ایران در چین تماس گرفتم و اعلام کردم آن‌چه در توان جمهوری اسلامی ایران است به کار گرفته شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ما نمی‌خواستیم امیدمان را از دست بدهیم و حداقل پیکر این عزیزان را پیدا کنیم، اما متاسفانه کشتی غرق شد و به پیکر این دریانوردان دسترسی پیدا نکردیم و امیدوارم خداوند به همه بازماندگان صبر عنایت کند.

وی گفت: طی سال‌های گذشته سیاست‌های مناسبی برای تولید علم و فناوری اتخاذ شده و دانشمندان کشور در اجرای این راهبرد به صحنه آمدند و از توان خود مایه گذاشتند و رتبه ایران در این بخش‌ها بالا رفت.

اتکا به مغز دانشمندان؛ بهترین راهکار اداره کشور

جهانگیری با بیان اینکه تمام سیاست‌هایی که برای توسعه کشور پیش‌بینی می‌شود، جایی موفق خواهد بود که به تولید علم و فناوری متکی باشد، بیان کرد: اداره کشور با منابع طبیعی به آخر خط رسیده است و نمی‌توانیم فکر کنیم از فروش منابع طبیعی می‌توان کشور را اداره کرد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: طی سال‌های آتی این نوع اداره کشور غیرممکن خواهد بود و باید به روش‌های دیگری روی بیاوریم که بهترین آن اتکا به مغز دانشمندان خودمان است.

وی تصریح کرد: امروز یادداشتی می‌دیدم که یکی از اقتصاددان‌های مهم آمریکایی نوشته بود و می‌گفت به جز کشور خودش، تایلند را دوست دارد، زیرا نفت و غیره ندارد، اما چهارمین مرکز مالی جهان است و از طریق مغز دانشمندان خود توانسته پیشرفت کند؛ اتفاقی که امروزه در شرکت‌های دانش بنیان می‌افتد بسیار اهمیت دارد و این نشان می‌دهد کارهایی که توسط چند جوان در شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود می‌تواند توسعه پیدا کند.

جهانگیری با بیان اینکه باید تلاش کنیم پژوهش را در کشور با رویکرد مسائل بومی نهادینه کنیم، مطرح کرد: نیازمندیم در پژوهش‌ها به مسائل بومی توجه کنیم.

توفیق جشنواره رازی برای کسب اعتبار و مرجعیت علمی مناسب

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه حوزه پزشکی به علت پیوند عمیق با سلامت مردم و بهداشت عمومی و ظرفیت بسیار بالای آن می‌تواند در موضوع پژوهش نیز نقش محوری‌تر و پررنگ‌تری داشته باشد، گفت: جشنواره رازی این توفیق را داشته که اعتبار و مرجعیت علمی مناسبی را کسب کند که جای تشکر از برگزارکنندگان آن دارد.

وی افزود: وقتی در مجلس بودیم یکی از دغدغه‌های ما این بود که برای اعزام بیماران کلیوی به خارج از کشور بودجه تخصص بگیرد؛ امروزه توان‌مندی پزشکان ایران به جایی رسیده که به عنوان یک موضوع جهانی پذیرفته شده و حتی مراکز درمانی ایران به این جایگاه بالا در منطقه دست پیدا کردند.

جهانگیری با بیان اینکه بسیاری از بیماران کشورهای منطقه ترجیح می‌دهند برای درمان به مراکز درمانی ایران مراجعه کنند، ادامه داد: خدمات طرح تحول سلامت که در این دوره به مردم ارائه شد، کار بزرگی بود و ریسک بزرگی داشت و نیازمند شجاعت در تصمیم‌گیری بود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ما با تحریم‌ها مواجه بود و بودجه دولت قادر به انجام کار بزرگ نبود، تصریح کرد: اما با اتکا به توان‌مندی و فعال کردن فرصت‌ها این نیاز کشور در دستور کار قرار گرفت و توفیقات بزرگی حاصل شد که رضایت‌مندی مردم را نیز به همراه داشت.

راهکار حل مشکل بی‌کاری ایجاد ثبات و امنیت در کشور است

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در این طرح اضافه شد و پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور پیدا کردند و تخصص‌های مختلف پزشکان در بیمارستان‌ها حاضر شدند.

جهانگیری ادامه داد: طی یکی دو سال گذشته با محدودیت منابع مواجه شدیم و پزشکان و پرستاران در دریافتی خود با تاخیر مواجه شدند، می‌توانیم به مردم اطمینان بدهم که این طرح از دستور دولت کنار نخواهد رفت و جزو اولویت‌های دولت و مردم خواهد بود. زیرا مردم این اولویت را دارند و دولت نمی‌تواند از آن کنار برود؛ مهم این است که بتوانیم راه‌کاری پیدا کرده و مشکلات طرح تحول سلامت را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور  افزود: جامعه و کشور با مسائل و تنگناهای مختلفی روبه‌روست، اما می‌دانیم که فرصت‌های بسیار خوبی در اختیار ایران است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و تنگناهای پیش رو را حل کنیم؛ ملت و صاحب‌نظران ایران، موقعیت شناس بودند و آمریکایی‌ها و رییس جمهور فعلی این کشور، فشارهای زیادی با هماهنگی صهیونیست‌ها و کشورهای عربی علیه ایران وارد کنند، اما در تمام این فشارها شکست خوردند.

وی بیان کرد: آخرین بار تصمیم گرفتند که موضوع برخی از نارضایتی‌هایی که در ایران به وجود آمده بود را به شورای امنیت ببرند، در حالی‌که ده‌ها برابر این نارضایتی‌ها در آمریکا و کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد؛ یکی دیگر از کارهای آمریکا، ایجاد مشکل برای برجام بود و در مجموع تلاش می‌کنند که فضای کار در ایران را با مشکل مواجه کنند.

جهانگیری تصریح کرد: راهکار حل مشکل بی‌کاری ایجاد ثبات و امنیت در کشور است تا سرمایه‌گذاری انجام شود و درآمد مردم بهتر شود؛ زیرا سرمایه‌گذار بیش از هر چیز به فضای آرام برای محیط سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

 معاون اول رئیس جمهور  با اشاره به اینکه هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باید در کشور انجام شود، اما آمریکایی‌ها می‌خواهند زهر خود را بریزند و اوج خباثت را نشان بدهند، ادامه داد: این چالش‌های بین المللی و مشکلات داخلی وجود دارد و راه حلی که به نظر من می‌رسد این است که وحدت و انسجام را در سطح ملی نمایش بدهیم.

وی تصریح کرد: کشوری که پتانسیل این دانشمندان را دارد، حتما می‌تواند مشکلات را پشت سر بگذارد؛ امیدواریم با انگیزه مدیریتی و پای کار بودن مدیران، مشکلات برطرف شود.

رئیس جمهور آمریکا تعادل ندارد

جهانگیری ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا تعادل ندارد و برای همین باید به پزشک مراجعه کند اما در خصوص مسائل مختلف کشورمان با یک امضا زهرش را می‌ریزد.

وی تاکید کرد: هیچ جریان و شخصی قادر نیست جریان و یا فردی را حذف کند، عقل به ما حکم می‌کند در چنین شرایطی دست به دست هم داده و وحدت را حفظ کنیم زیرا زمان پرداختن به مسائل و مشکلات و نقد یکدیگر وجود دارد.

جهانگیری تاکید کرد: امروزه کشور نیازمند نمایش وحدت بزرگ در کشور است و من معتقدم که ایران دارای نیروی انسانی خوب و ارزشمندی است.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص لزوم پای کار بودن مدیران کشور و با انگیزه بالا گفت: مدیران سازمان‌های مختلف کشور باید با انگیزه بالایی برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور فعالیت کنند و به نظرم باید مانند وزیر بهداشت بوده که با انگیزه بالایی امورات کشور را انجام دهند.

وی گفت: اگر مدیری احساس کرد نمی‌تواند پای کار باشد و با انگیزه و رغبت بالایی فعالیت کند، باید جای خود را به فرد دیگری بسپارد و کارهای کشور به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
انشالله مشکلات با بررسی وبانظارت به خوبی رفع بشه
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
شغل بحث مهمی است که مطرح شود وبررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
ایجاد شغل برای جوانان تحصیلکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۶
من یه جوان فوق لیسا بیکارم هرجا میرم میگن استخدام نداریم خب چرا اخه ؟البته جز نخبه هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
من یه جوان فوق لیسا بیکارم هرجا میرم میگن استخدام نداریم خب چرا اخه ؟البته جز نخبه هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی حقیقت طلب
۱۸:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
ما باید روی یک صنعت سرمایه گذاری کنیم به شکوفایی برسیم و بتوانیم قدرت و حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم ، زمانی جز قدرتهای صنعت نساجی بوده ایم ، صنعتی که بسیار در زمینه علمی می توانیم خودکفا باشیم ، اداره صنایع ما بسیار ضعیف است در صورتی باید اصل سرمایه و نخبگان ما در آنجا طرح خود را پیاده کنند یعنی با ارائه طرح در زمینه تکنولوژی و واردات آن باید اداره صنایع خیلی قدرتمند باشد ،
France
م
۱۷:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
باید به فکر تکامل بشر بود. تکامل یعنی راکد نبودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
به فکر منابع محدود ابی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۵ دی ۱۳۹۶
از دشمن اینکارها دور از انتظار نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ دی ۱۳۹۶
من نفهمیدم موضوع چی بود
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۶:۲۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
یعنی شما در طی این سالها متوجه نبودید که نباید چوب حراج به منابع طبیعی نزنید حالا متوجه شدید که منابع طبیعی به پایان می رسد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خدا لعنت کنه این دولتمردان امریکایی رو
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۲۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
دولت باید به فکر مشکلات معیشتی و اقتصادی و فرهنگی مردم باشد

چرا به توانایی و متخصصان داخلی ایمان ندارن فقط چشم امیدشان شده به این برجام که هیچ تغییری هم در معیشتی مردم نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۵ دی ۱۳۹۶
حزب های شیاطین سوسیالیس کومونیست صهیونیست یهودیان مجاهدین خلق مارکسیست داعش که در کشورهای شرق آسیا قاره آمریکا شمالی قاره آمریکا جنوبی هستند قادر به مقابله باایران نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
به فکر حفظ منابع طبیعی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
به فکر آلودگی هوای خوزستان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
وقتی بودجه منابع طبیعی ناچیز باشه همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۱۱:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
چه عجب.پس چی شد اون وعدههای انتخاباتیتون؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
باید به فکر حفظ دریاچه ارومیه بود
آخرین اخبار