لاوروف: روسیه برای حفظ برجام تمام تلاش خود را به کار می‌بندد/ آمریکا به حامیان براندازی نظام سوریه کمک می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به رغم تهدید‌های آمریکا، نهایت تلاش خود را برای حفظ توافق هسته‌ای ایران به کار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، امروز در کنفرانس مطبوعاتی تشریح نتایج دیپلماسی روسیه  در سال ۲۰۱۷ در زمینه‌های مختلف، اعلام کرد اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای ایران موجب خوشبینی نخواهد بود و مسکو به رغم تهدیدات واشنگتن مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای ایران، نهایت تلاش خود را برای حفظ توافق موجود به کار خواهد گرفت.

 او گفت: تهدید‌های واشنگتن، برجام را به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های دیپلماسی به مخاطبه انداخته و جای خوشبینی برای حل بحران‌های جهانی از طریق مذاکره و گفتگو باقی نمی‌گذارد. 

 لاوروف در اظهارات با تاکید بر اینکه تهران به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق هسته‌ای پایبند بوده است هشدار داد: در صورت اعمال هرگونه تغییرات در مفاد توافق هسته‌ای، ممکن است ایران دیگر خود را به پایبندی به تعهداتش به توافق اولیه متعهد احساس نکند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه هشدار داد فروپاشی توافق هسته‌ای ایران بر روند مذاکره با کره شمالی اثرات منفی بر جای خواهد گذاشت.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا همچنان سیاست یک جانبه‌گرایی و سیاست‌های خود ادامه می‌دهد و نمی‌خواهد به نظام چندقطبی ایجاد شده در جهان اذعان کند. متاسفانه آمریکایی‌ها به این درک نرسیده اند که صدا‌های دیگری هم در جهان هست که باید بشنوند. آمریکا تلاش‌های ما و همه تلاش‌های بین‌المللی برای نابودی سلاح‌های شیمیایی در جهان را با مانع مواجه کرده است.  آمریکا برای مقابله با کاهش نفوذ و قدرت خود در سطح جهان از ابزار‌های غیرقانونی بهره می‌گیرد.

لاوروف در بخشی دیگر از اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی تشریح نتایج دیپلماسی روسیه  در سال ۲۰۱۷، همکاری روسیه، ایران و ترکیه را برای حل بحران سوریه به عنوان یکی از پیچیده‌ترین بحران‌های جهانی، ارزشمند توصیف کرد و گفت همچون سال گذشته، در سال جدید هم تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه و نیز مبارزه با تروریست‌ها ادامه خواهد یافت.

او با قدردانی از نقش ایران و ترکیه در مذاکرات آستانه درباره سوریه، افزود: نشست آستانه به سازمان ملل در پیشبرد حل سیاسی سوریه کمک کرد و نشست سوچی هم همان راه را ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: آمریکا به کسانی در سوریه کمک می‌کند که خواهان براندازی رژیم سوریه هستند. دولت آمریکا مایل نیست بحران سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن پایان یابد.

 لاوروف  همچنین اعلام کرد روسیه تلاش می‌کند تا منافع همه طرف‌ها در سوریه را با یکدیگر هماهنگ و منسجم سازد. 

او  تاکید کرد: من امیدوارم کنگره ملی گفتمان سوریه در سوچی نقش لازم را در جهت کمک به پیشبرد نقش سازمان ملل و تسریع اقدامات آن ایفا کند، زیرا در هر حال فرایند سوچی با هدف حمایت از مذاکرات ژنو درباره سوریه راه اندازی شده است.

وزیر خارجه روسیه درباره موضوع کره شمالی گفت: روسیه و چین بصورت فعال برای حل مشکل هسته‌ای کره شمالی تلاش می‌کنند. هرگونه اقدام نظامی برای حل مشکل کره شمالی به یک فاجعه ختم خواهد شد.

لاوروف افزود: روسیه آماده است تا از مذاکرات مستقیم میان طرف‌ها در بحران موشکی کره شمالی حمایت کند.  

او در ادامه اظهاراتش گفت: موضوع فلسطین به گونه‌ای دچار پیچیدگی و مشکل شده که بر همه مسائل منطقه تاثیر گذاشته است.

وزیر خارجه روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: روسیه و چین طرحی درباره  مستقر نشدن سلاح در فضا در دست دارند، اما تاکنون به علت مواضع آمریکا در این خصوص بحث و بررسی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

سخنان لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی تشریح نتایج دیپلماسی روسیه  در سال ۲۰۱۷

برچسب ها: روسیه ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۶
دوران یکه‌تازی آمریکا تو جهان تموم شده و باید قبول کنه تنها قدرت جهانی نیست.کشورهایی مثل چین و روسیه هم حرفی برای گفتن دارن.
امید به روزی که تمام ملتهای دنیا بدون جنگ و خونریزی و در کما ل آرامش و صلح در کنار هم زندگی کنن
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آل‌سقوط کودک‌کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
مرگبر السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
آمریکا همیشه خودشو نخود هر آش میکنه
آخرین اخبار