کنتورهای حجمی، روشی غیر کارشناسانه برای اندازه گیری میزان آب برداشتی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: جریمه اضافه برداشت کشاورزان بر اساس نصب کنتورهای حجمی روش مناسبی برای اندازه گیری میزان آب برداشتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، علی باقر زاده در دومین نشست هم اندیشی با مسئولین خانه کشاورز استان و بهره برداران در سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت های غیر مجاز آب در استان گفت: جلوگیری از برداشت آب از چاه های غیر مجاز می تواند در مدیریت مصرف منابع آبی استان، موثر باشد.

وی با اشاره به احیای قنوات افزود: امسال برای احیای قنوات ، اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

باقر زاده گفت: یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای فروش و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد تشکل های کشاورزی و تقویت تعاونی ها است که این امر یاری خانه کشاورز استان را می طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه  در استان ۱۴۰ تشکل با ۱۲۴هزار نفر عضو وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر سهم آورده آنها مدیریت شود، می توان در توسعه کشاورزی گام های موثری برداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با تاکید بر اهمیت اقتصادی کردن بخش کشاورزی، اظهارداشت: پیگیری مشکلات کشاورزان از جمله بیمه محصولات، رفع مشکلات بدهی کشاورزان به سیستم بانکی و رفع تداخلات ارضی بهره برداران؛ از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی است.

در ادامه این نشست، رئیس خانه کشاورز استان گفت: یکی از ضرورت های بخش کشاورزی، ارتقاء ارتباط بهره برداران و مسولین خانه کشاورز با مسئولین سازمان جهاد کشاورزی برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات تولیدی است.

ابوطالب جوادی با اشاره به نیازهای کشاورزان استان افزود: مدیریت منابع آب و خاک، جلوگیری از فروش نهال های غیر مجاز توسط افراد سودجوء در استان، رفع مشکلات تسهیلات بانکی، مهار رودخانه های استان با هدف تغذیه دشت ها، توسعه صنعت شتر داری و احیاء مجدد مراکز تحقیقاتی در شهرستان ها؛ از جمله مهمترین خواسته های کشاورزان استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه گفت: جریمه اضافه برداشت کشاورزان بر اساس نصب کنتورهای حجمی، روشی غیر کارشناسانه است زیرا کنتور های حجمی قادر به اندازه گیری میزان آب برداشتی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی خواسته می شود مشکلات کشاورزان استان در قالب یک کارگروه مشخص و سپس در اتاق فکر استان بر اساس اولویت و اهمیت موضوع، برای رفع مشکلات راهکار ارائه گردد.

جوادی با اشاره به اینکه آب و خاک از عوامل اصلی تولید در حوزه کشاورزی است، ظهار داشت : باید مسئولین جهاد کشاورزی از وزیر جهاد کشاورزی بخواهند که موضوع آب از وزارت نیرو به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود تا این بخش بتواند بر اساس سیاست گذاری های مناسب، موضوع تامین امینت غذایی را بدون دغدغه مشکلات منابع آبی دنبال کند.

انتهای پیام/ب

  اندازه گیری میزان آب برداشتی در زمین های زراعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.