حناچی در نشست خبری مطرح کرد؛

نباید اتوبان از پادگان جی عبور می کرد/ قرارداد با خاتم برای شهرداری بهتر از بخش خصوصی است

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران گفت:قرارداد با خاتم برای شهرداری بهتر از بخش خصوصی است چرا که برای پیمانکاران خصوصی باید حق پیگیری حقوقی قائل شویم.

نباید اتوبان از پادگان جی عبور می کرد/ قرارداد با خاتم برای شهرداری بهتر از بخش خصوصی استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیروز‌ حناچی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری  با برگزاری نشست خبری با اشاره به اهم‌ وظایف و مأموریت‌های این معاونت اظهار کرد: طولانی شدن پروژه‌ها سبب می‌شود که مکانیزم‌های پیش‌بینی شده مالی سخت شود،در این شرایط معمولاً پروژه‌ها گران‌تر از آنچه که پیش‌بینی شده بود، تمام می‌شود.

 وی تصریح کرد: در شرایط کنونی 70 درصد پروژه‌ها تحت شرایط خاص با قرارگاه خاتم بسته می‌شود.

 حناچی با بیان اینکه در شرایط مالی فعلی این روش بد نبوده است، بیان کرد: اگر می‌خواستیم با پیمانکاران خصوصی کار کنیم باید این حق را برای آنها قائل می‌شدیم که پیگیری حقوقی کنند ولی وقتی با قرارگاه کار می‌کنیم می‌توانیم درخواست کنیم پروژه متوقف شود و به اولویت‌ دیگری پرداخته شود.

 وی با اشاره به طرح تغییر کاربری پادگان‌ جی گفت: از آنجا که بخشی از این پروژه تمام شده نمی‌توان جلوی آن را گرفت ولی اگر ما در شرایط صفر بودیم اجازه نمی‌دادیم 2 اتوبان از وسط پادگان جی  عبور کند.

 وی افزود: ما در شرایط زلزله‌ به فضاهایی مانند پادگان جی که سطوح بزرگ هستند نیازمندیم و این موارد همان جاهایی‌ هستند که در شرایط اضطرار‌ نیاز مردم را برطرف می‌کنند.

 حناچی‌ با اشاره به اهم وظایف و مأموریت‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: طبق مصوبه‌ سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران انجام مطالعات و طراحی‌ پروژه‌های عمرانی مورد نیاز تهران، تهیه طرح‌های آب‌های سطحی، تهیه طرح‌های پل و بزرگراه‌، طرح‌های مقاوم‌سازی، تونل‌های شهری‌، انجام مطالعات طرح‌های معماری و شهرسازی‌ از اهم وظایف‌ این معاونت است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص وظایف سازمان مهندسی و عمران تهران اظهار کرد: اجرای پروژه‌های کلانشهر‌ تهران نظیر احداث‌ بزرگراه‌، تونل‌، پارکینگ‌های زیرزمینی، عملیات آسفالت از اهم وظایف این سازمان است.

 حناچی‌ در ادامه به اهم وظایف شرکت یادمان‌ سازه اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران، تعمیر و نگهداری و پایش سلامت آنها از اهم وظایف این شرکت است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه آماری از وضع موجود زیرساخت‌های عمرانی تهران ارائه کرد و گفت: 40 کیلومتر بزرگراه و معابر شریانی‌ و همچنین 49 پل و تقاطع‌ غیرهمسطح‌ در دست اقدام است.

 وی افزود: 6 کیلومتر تونل‌ بزرگراهی‌، 21 کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی‌ و 7 پل و تقاطع غیرهمسطح‌ برای مقاوم‌سازی در دست اقدام است.

 حناچی‌ با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح‌ امام علی(ع)، صیاد شیرازی و ارتش گفت: این پروژه‌ 79 درصد‌ پیشرفت فیزیکی داشته است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه به بیان جزئیات بزرگراه دولت‌آباد پرداخت و گفت: طول این پروژه 5/4 کیلومتر است و تاکنون 79 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که هزینه نهایی برای آن 650 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 حناچی با اشاره به احداث اتصال بزرگراه‌ یادگار امام به میدان فتح‌ گفت: طول این پروژ‌ه 500 متر بوده و 64 درصد پیشرفت‌ فیزیکی داشته است.

 وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح‌ چمران -گیشا ادامه داد: این پروژه‌ 1/1 طول دارد‌ و 31 درصد‌ پیشرفت‌ فیزیکی داشته است.

 حناچی‌ در ادامه به احداث پل بوستان چیتگر‌ اشاره کرد و گفت: این پل دارای 2 طبقه است که طبقه زیرین‌ مسیر دوچرخه و طبقه‌ بالا مسیر پیاده است.

 معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با مقایسه اعتبارات معاونت فنی شهرداری از سال 86 تا 97 اظهار کرد: سال 92 با اعتبار 752/2 میلیارد‌ از پر اعتبارترین‌ سال‌ها بوده و پس از آن اعتبارات معاونت فنی یک سیر نزولی‌ داشته که در سال 96 به 710 میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 5 گود در معاونت فنی و عمرانی در دست بررسی است، گفت: این گودها شامل گود فاز 2 برج میلاد، گود پارکینگ فرهنگ واقع در اراضی عباس‌آباد، گود مجتمع درمانی و تحقیقاتی رویان، گود خیابان آفریقا خیابان ستاری و گود شمالی ساختمان مجلس در خیابان سپهبد قرنی است.

حناچی با بیان اینکه علاوه بر این گودها حدود 60 گود مخاطره‌آمیز دیگر توسط مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری در دستور کار قرار گرفتهT اظهار کرد: از این موارد می‌توان به گودهای سوله مدیرت بحران ناحیه 3 منطقه یک، مجموعه فرهنگی ورزشی منطقه 7 و پارکینگ طبقاتی منطقه 10 اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در ادامه به دلایل تأخیر در اجرای طرح جامع آب های سطحی شهر تهران پرداخت و گفت: وجود معارضین ملکی، تأسیساتی و اشجار، عدم تطابق تخصیص نقدینگی و منابع مالی با بودجه مصوب و ابلاغی، عدم اختصاص بودجه کافی جهت اجرای پروژه های ابلاغی، عدم همکاری شهرستان‌های اطراف تهران و عدم همکاری پلیس راهور در خصوص  صدور مجوزهای لازم از مهمترین دلایل تأخیر در این پروژه است.

وی در خصوص عوامل تأخیر در اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌ها و روددره‌های شهر تهران اظهار کرد: بر اساس ماده 60 برنامه 5 ساله دوم، شهرداری تهران موظف است با هدف توسعه پایدار، ارتقای سطح ایمنی و زیست محیطی شهر تهران و در راستای مدیریت جامع احیا و ساماندهی رودخانه‌ها نسبت به تدوین برنامه جامع احیا و ساماندهی رودخانه‌ها مشتمل بر روددره‌های کن، درکه، فرحزاد، دربند و  دارآباد اقدام کند.

حناچی در ادامه به اهم چالش‌ها مخاطرات‌ و آسیب‌های پروژه‌های نیمه تمام پرداخت و گفت: رقم مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بدون احتساب پروژه شهید شوشتری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان است که با توجه به وضعیت بودجه پرداختن به برنامه‌های جدید را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران در خصوص چالش‌های نگهداشت شهر، بیان کرد: نبود ساز و کار مناسب جهت نگهداشت پروژه‌های احداث شده در سطح شهر بخصوص پروژه‌هایی در مقیاس شهر و همچنین اتلاف منابع در برخی از پروژه‌های مستمر مناطق از چالش‌های نگهداری شهر است.

وی در ادامه با بیان اینکه منابع مالی و بودجه از دیگر چالش‌های معاونت فنی و عمرانی است، افزود: لزوم تناسب بودجه مصوب با تکالیف مطرح در  برنامه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

حناچی با اشاره به وضعیت عمومی تونل توحید و سرریز شدن آب در بخش‌هایی از آن گفت: بخش‌هایی از تونل به دلیل لاینینگ تونل احداث شد که در این محل‌ها آبی وجود نداشت، اما به مرور زمان تغییراتی ایجاد شد و در حال حاضر بخش اعظم تونل آب‌بندی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از آب‌های ورودی به تونل توحید مربوط به آب شرب تهران و بخشی هم مربوط به آب سطحی است، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال شکایت از پیمانکار تونل توحید هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای اصلی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، اظهار کرد: ما در حال اولویت‌بندی و اتمام پروژه‌های در دست اقدام هستیم و تلاش می‌کنیم با استانداردسازی و ایجاد وحدت رویه در اجرای پروژه‌های شهری اهداف خود را دنبال کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۶
چرااااااااااااااااا؟
آخرین اخبار