سپید پوش شدن کوهستان های گیلان

برف کوهستان های گیلان را سفید پوش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ بهمن کمانگر مدیرکل هواشناسی گيلان امروز گفت : با ادامه فعالیت سامانه هوای سرد و بارشی در استان  در حال حاضر  در بیشتر مناطق گيلان باران و برف می بارد.

وی  با بیان اینکه بارش برف در منطقه ماسوله  از دیشب آغاز شد افزود : در شهر ماسوله 10 سانتی متر و در کوهستان های شاه معلم ، دهرا ، خلیل دشت ، کهنه ماسوله و للذیر بیش از 30 سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گيلان اعلام کرد: در شهرک ماسوله هیچگونه مشکلی در روند خدمات رسانی وجود ندارد و راه ارتباطی به این شهر تاریخی باز است.

بهمن کمانگر با بیان اینکه بارش برف در کوهستان های تالش که از عصر دیروز آغاز شد هم اکنون به صورت خفیف ادامه دارد گفت : ارتفاع برف به ۱۵سانتی متر رسیده است.

وی افزود:بارش برف مناطق کوهپایه ای شهرستان ماسال را هم سفید پوش کرد.

مدیرکل هواشناسی گيلان گفت : بارش برف از بامداد امروز شروع شد و در مناطق اولسبلنگاه ، خریدول ، شنبه راه ، رامینه و شالماه 15 سانتی متر برف بر زمین نشسته است.

بهمن کمانگر افزود : تردد خودروها در جاده های کوهستانی ماسال با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در منطقه کوهستانی لاریخانی شهرستان سیاهکل ،بارش برف از صبح امروز آغاز شده و  تاکنون در این منطقه 10 سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گيلان از بارش 5سانتی متری برف در ییلاقات ارده ، رینه و زندانه رضوانشهر خبر داد و افزود: همچنین ارتفاع برف در جاده پونل – خلخال به ۲۰ سانتی متر رسیده است و تردد خودروها در این محور فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بهمن کمانگر با بیان اینکه  ارتفاعات برف در مناطق کوهستانی بره سر ، شاه شهیدان و چیچال رودبار  به 5 سانتی متر است گفت: بارش برف از دیشب در امامزاده اسحاق شفت نیز شروع شده و در این منطقه 10 سانتی برف باریده است.

وی با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی آستارا هم برف می باردافزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی حاجی امير ، ونه بين ، حيران ، مشند ، سیج ، گیلده به 5 سانتی متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی گيلان با بیان اینکه در مناطق کوهستانی لنگرود هم برف می بارد تصریح کرد: بارش باران در مناطق جلگه ای که از دیروز آغاز شده امروز شدیدتر شده است و بر اساس اعلام هواشناسی فعالیت سامانه هوای سرد و بارشی در گیلان تا فردا ادامه دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

بارش برف در گیلان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.