بارش سنگین برف در اردبیل؛

کولاک گردنه الماس و صائین را در برگرفت/تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در حال حاضر کولاک گردنه الماس و صائین را در بر گرفته است.

سرهنگ سید حجت فتاحی، رئیس پلیس راه استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بارش برف بیشتر جاده های استان اردبیل را خیس و لغزنده کرده است و در حال حاضر کولاک گردنه الماس و صائین را در بر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تردد در گردنه صائین و الماس با زنجیر چرخ امکان پذیر است افزود: از رانندگان تقاضا داریم از سفرهای غیر ضروری در این محورها خودداری کنند و در صورت سفرهای ضروری تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

کولاک گردنه الماس و صائین را در برگرفت

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: تمام جاده های مواصلاتی اردبیل با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بازگشایی شده است و تردد در تمام محورهای استان اردبیل با رعایت نکات ایمنی امکان پذیر است.

بارش برف 32 سانتی متری در آلوارس سرعین

کارشناس هواشناسی استان اردبیل از بارش برف 32 سانتی متری در آلوارس سرعین خبر داد.

رسول همتی با بیان اینکه دمای هوای اردبیل به ۱۵ درجه زیر صفر می‌رسد، گفت: در حال‌حاضر بارش برف بیشتر مناطق استان اردبیل را در برگرفته است و بیشترین بارش برف مربوط به منطقه آلوارس سرعین با ۳۲ سانتیمتر بارش می‌باشد.

کولاک گردنه الماس و صائین را در برگرفت

وی تصریح کرد: در حال‌حاضر بارش برف بیشتر مناطق استان اردبیل را در بر گرفته و بیشترین بارش برف مربوط به آلوارس سرعین با 32 سانتیمتر بوده است.

کارشناس هواشناسی استان اردبیل افزود: بعد از منطقه آلوارس بیشترین بارش برف در شهرستان سرعین با 20 سانتیمتر گزارش شده و هم‌اکنون نیز اکثر مناطق استان اردبیل را بارش برف در بر گرفته و این بارشها همچنان ادامه خواهد داشت.

همتی گفت: بارش برف از دیشب در استان اردبیل آغاز شده که باعث سفیدپوش شدن بسیاری از مناطق استان گردید و همچنین خوشحالی کشاورزان منطقه را نیز به دنبال داشت.

وی بیان کرد: بارش باران نیز از دیشب مناطق شمال استان اردبیل را در بر گرفته بود که از امروز این بارشها به برف تبدیل شد و شمال استان نیز در حال‌حاضر برفی گزارش شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش برف در ظهر روز سه‌شنبه از منطقه خارج شود و روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هوای نسبتا سرد در منطقه حاکم می‌شود و دمای هوای اردبیل به منفی 15 درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

رانندگان از سفرهای غیر ضروری با وسایل نقلیه سبک خودداری کنند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: رانندگان از سفرهای غیر ضروری با وسایل نقلیه سبک خودداری کنند.

علی رحمتی از رانندگان خواست تا از سفرهای غیرضروری به ویژه با وسایل نقلیه سبک خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر زنجیر چرخ و تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند.

کولاک گردنه الماس و صائین را در برگرفت

وی افزود: ماموران راهداری استان اردبیل از بامداد امروز در جاده های مواصلاتی استان مسقر هستند و اقدام به بازگشایی جاده ها می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تردد در گردنه های صعب العبور استان نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: بیشترین برف در جاده های منتهی به شهرستان گرمی گزارش شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه کولاک شدید به همراه برف زاویه دید رانندگان را با مشکل مواجه کرده است، گفت: با تلاش ماموران راهداری تا این زمان راه های اصلی استان اردبیل باز هستند و گذر وسایل نقلیه فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی افزود: بعد از راههای اصلی استان ماموران راهداری شروع به باز کردن راههای روستایی بسته شده در بارش اخیر برف خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.