مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی؛

ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی شکر از محل تولید داخل تأمین می‌شود.

ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تأمین می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از صدا و سیما، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از دو هفته پیش تاکنون از تاریخ نهم دی ماه جاری ، ۵۰ هزارتن شکر تولید داخل از کارخانجات با قیمت مصوب خریداری شده است، اظهار کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلو شکر تولید داخل را با قیمت ۲۷۲۰ تومان از کارخانجات خریداری می کند.

وی گفت: امسال یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن شکر از محل تولید چغندر قند در کارخانجات تولید شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مجموع نیاز بازار داخل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر است بنابراین با واردات فقط ۳۵۰ هزار تن نیاز داخل به طور کامل تأمین می شود.

سیف گفت: به منظور حمایت از کارخانجات ۳۵۰ هزارتن شکر وارد کردیم و برای تصفیه به کارخانجاتی که چغندر از کشاورز تحویل می گیرند داده می شود تا کارخانجات فعال باشند و سود واردات نیز به کارخانجات برسد.

وی افزود: با افزایش تولید چغندر قند در چهار سال گذشته ۲۹ کارخانه قند که تعطیل بودند فعال شدند و هم اکنون با صد درصد ظرفیت کار می کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده خرید شکر از کارخانجات تازمانی که بازار این فرآورده به تعادل برسد ادامه دارد.

سیف افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو شکر در کیسه ۵۰ کیلویی ۲۷۲۲ تومان و قیمت شکر ۹۰۰ گرمی دربسته بندی برای مصرف کننده در فروشگاه ها ۳۴۰۰ تومان و در بسته بندی یک کیلویی ۳۹۰۰ تومان عرضه می شود.

وی تأکید کرد: هم اکنون قیمت هرکیلو شکر از ۲۴۰۰ تومان به ۲۶۵۰ تومان رسیده است و خرید حمایتی تازمانی که قیمت به ۲۷۰۰ تومان برسد و کارخانجات قند و شکر ضرر نکنند ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی از محل خرید شکر تولید داخل تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار