آغاز واکسیناسیون رایگان تب برفکی در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان از آغاز طرح واکسیناسیون 20هزار دام سبک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت:بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند و بز میشود.


وی تصریح کرد:با توجه به هم مرز بودن شهرستان ریگان با استان سیستان و بلوچستان و تردد غیر مجاز دام در مسیرهای شهرستان احتمال آلودگی دامها به این بیماری بسیار بالاست و همچنین به دلیل ماهیت تغییر پذیری عامل بیماری و ورود سویه های جدید، دامداران علاوه بر واکسیناسیون دام های خود از هر گونه نقل و انتقال بی ضابطه دام خودداری کرده و در صورت خرید دام جدید دامها به مدت دو هفته جداگانه نگهداری شوند و پس از حصول اطمینان از سلامتی به دامداری ملحق گردند .


مدیر شبکه دامپزشکی ریگان عنوان کرد: با توجه به اینکه در دوره کمون بیماری، دام بیمار علائم خاصی از خود نشان نمی دهد و به ظاهر سالم می باشد، انجام اقدامات قرنطینه ای و جداسازی ضروری می باشد.


دهقانیان افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون یکصدهزار راس دام سبک شهرستان علیه این بیماری واکسینه شدند و واکسیناسیون دام های سبک شهرستان در فاز زمستانه از بیستم دیماه سال جاری آغاز و پیش بینی می‌شود تا نیمه بهمن ماه بیست هزار راس دام سبک شهرستان علیه این بیماری واکسینه شوند.


وی بیان کرداز ابتدای سالجاری تا کنون پنج مورد کلاس آموزشی برای دامداران برگزار شده است و همچنین یک مورد کارگاه آموزشی تب برفکی در مدیریت جهاد شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام/ی

کارگاه آموزشی تب برفکی در جهاد کشاورزی ریگان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار