افزایش کشف مواد مخدر در شهرستان بیله سوار

کشف مواد مخدر در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 230 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم فرماندار شهرستان بیله سوار افزود: تعداد پرونده ها در حوزه مواد مخدر در شهرستان در 9ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 27درصدی داشته است.

وی بیان کرد: در 9 ماه گذشته هفت و نیم کیلوگرم انواع مواد مخدر سطح شهرستان کشف و ضبظ شد و در این مدت میزان دستگیری ها نیز 32 درصد افزایش داشته است.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه در سالجاری 243 نفر معتاد در 2 مرکزMMT فعال در شهرستان بیله سوار تحت درمان قرار گرفتند ،گفت: از این تعداد32نفر موفق به ترک اعتیاد شدند و برای افرادی که بیش از یک سال ترک اعتیاد آنها از طریق مراکز تایید شود تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 20میلیون تومان ارائه می شود.

حلیم با اشاره به مرزی بودن و حساسیت ویژه شهرستان در قاچاق مواد مخدر افزود:با پیگیری شخص استاندار دستگاه ایکس ری کامیونی به گمرک بیله سوار اختصاص می یابد و ایکس ری مسافری نیز در پاییز امسال در گمرک نصب شده است.

وی عنوان کرد: خانواده کلیدی ترین نهاد در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه است و برپایی نمایشگاه ها و گفتمان های علمی و داشتن ارتباط تنگاتنگ با نسل جوان و شناخت ذائقه جوانان برای ساختن نسل آینده، نمود عینی کار عملی برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: باید با نگاه کارشناسی به مسایل و استفاده از طرح های موفق با محوریت مردم در مبارزه با کاهش اعتیاد، قدم برداشته شود.

 

انتهای پیام/ع

کاهش تعداد پرونده ها در حوزه مواد مخدر در شهرستان بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.