شاکرمی خبر داد

تهران و اسلامشهر رکورددار بیشترین بیکاری/ اختصاص ١١٢ میلیارد برای اشتغال روستایی و عشایری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بیشترین نرخ بیکاری مربوط به تهران و اسلامشهر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاتم شاکرمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال استانداری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو طرح کارورزی و مشاغل خانگی قبلا عملیاتی شدند و در طرح کارورزی 25 هزار کارورز ثبت نام کرده‌اند و در این طرح یک هزار و 700 پذیرنده (کارفرما) داریم و مقرر شده دستگاه‌های مربوطه نسبت به تعیین صلاحیت بنگاه‌های پذیرنده و انعقاد قرارداد با کارگر به عنوان کارورز و پذیرنده(کارفرما) اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در رابطه با طرح مشاغل خانگی در بانک‌ها بخشی از پرونده‌ها در انتظار بررسی است تا پس از تایید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.

شاکرمی بیان کرد: 112 میلیارد تومان به طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری اختصاص داده شده و این مبلغ در میان شهرستان‌ها تقسیم شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: بر اساس مزیت‌هایی که پیش بینی شده است تاکنون 15 رسته اشتغال مشخص شده است و در هفته آینده برش شهرستانی این موضوع انجام می‌شود. در این راستا اگر هر دستگاهی نتواند در جذب نیروی کار اقدامات لازم را انجام دهد این سهم از دستگاه گرفته می‌شود و به سایر دستگاه‌ها واگذار می‌شود.

وی افزود: از ١٢٦ هزار فرصت شغلی در طرح کارورزی، ٩٦ هزار شغل نیز در زمره طرح تکاپو است، اما بعید است که طرح تکاپو طی دو ماه آینده محقق شود. همچنین از میان 96 هزار شغل در طرح تکاپو مشخص نیست که چه تعداد محقق شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در پایان به علت تاخیر اجرای طرح اشاره کرد و اظهار داشت: طرح کارورزی تصویب و به استانداری ابلاغ شده است. ضمنا بیشترین نرخ بیکاری مربوط به تهران و اسلامشهر است.

انتهای پیام/

وجود 96 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار