شمسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

مراجعه 13 هزار معتاد متجاهر به مراکز سرپناه شبانه تا پایان آذر ماه سال 96

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: 13 هزار معتاد متجاهر تا پایان آذر ماه به 9 مرکز سر پناه شبانه در استان تهران مراجعه کرده اند.

مراجعه 13 هزار معتاد متجاهر به مراکز سرپناه شبانه تا پایان آذر ماه سال 96حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا پایان آذر ماه سال جاری 13 هزار معتاد متجاهر به مراکز سر پناه شبانه در استان تهران مراجعه و از خدمات این مراکز استفاده کرده اند.

شمسی تصریح کرد: مراجعه کنندگان به مراکز سرپناه شبانه، یک وعده غذای گرم برای شام دریافت می کنند و همچنین می توانند از خدمات نظافتی این مراکز برای استحمام خود بهره مند شوند.

وی گفت: در حال حاضر 9 مرکز سر پناه شبانه در استان تهران وجود دارد که 7 مرکز ویژه مردان معتاد متجاهر و کارتن خواب است و 2 مرکز هم نسبت به پذیرش زنان معتاد متجاهر اقدام می کند و هر یک از مراکز ظرفیت پذیرش 30 تا 40 فرد را دارد.

 

استفاده از افراد بهبود یافته در مدیریت شلترها

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مراکز سرپناه شبانه یک محل اسکان موقت است، گفت: نحوه پذیرش معتادان کارتن خواب در این مراکز به این شکل است که اگر مراجعه کنندگان به بیماری که سلامت جمع را به خطر می اندازد مبتلا نباشند، مدیریت مرکز موظف به پذیرش آنها است.

شمسی ادامه داد: در مراکز سرپناه شبانه قرار نیست که پزشک حضور داشته باشد و اگر هر یک از معتادان متجاهر دچار بیماری حاد و یا زخم باز باشند، باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و تحت درمان قرار بگیرند.

وی یادآور شد: کارشناسان ناظر سازمان بهزیستی کشور به عنوان عامل نظارت کننده بر نحوه عملکرد مراکز سرپناه شبانه، ماهی یک بار به این مراکز سرکشی می کنند و در انتخاب مدیریت مراکز  سعی بر این است که از حضور افراد بهبود یافته استفاده شود،به همین دلیل مشکل خاصی در مدیریت و پذیرش افراد در این مراکز وجود ندارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار