هزینه ۵۲ میلیارد ریالی برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی محمودآباد

ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهدای محمودآباد با هزینه ۵۲ میلیارد ریال، به‌زودی آغاز می‌شود.

 سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: فرآیند تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهدای محمودآباد، با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار و با هزینه ۵۲ میلیارد ریال، به‌زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: مطالعه مرحله اول تصفیه‌خانه فاضلاب به حجم خروجی فاضلاب صنعتی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک بستگی دارد و با راه‌اندازی جمع‌آوری و اتصال فاضلاب، ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی در این شهرک نیز اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: بر اساس دستورالعمل و ضوابط شهرک‌های صنعتی، رفع بهداشتی پسآب واحد‌های تولیدی و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی واحدها، قبل از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب بر عهده واحد‌های صنعتی است.

موسوی افزود: برای اینکه واحد‌های صنعتی به شبکه فاضلاب متصل شوند باید اصول زیست‌محیطی را رعایت کنند و اگر میزان آلایندگی پسآب برخی از واحد‌ها از استاندارد لازم بیشتر است باید اینگونه صنایع اقدام به نصب پیش‌تصفیه در واحد خود داشته باشند.

وی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهدای محمودآباد با ظرفیت پالایش ۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز و پیش‌بینی اعتبار ۵۲ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌ های صنعتی مازندران گفت: تسهیلات طرح رونق تولید در راستای حمایت از بنگاه‌ های کوچک و متوسط و تقویت بخش تولید اجرا می‌شود.

موسوی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات طرح رونق به واحد‌های تولیدی و صنعتی، افزود: با نظارت و ارزیابی دقیق در پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی، شاهد کمترین سواستفاده در این زمینه هستیم.

وی گفت: تاکنون ۴۹ طرح موفق به دریافت ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلاتطرح رونق تولید شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران افزود: اعطای تسهیلات طرح رونق تولید محدودیتی ندارد و واحد‌های متقاضی دارای شرایط، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

موسوی گفت: این شرکت در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با توجه به ضرورت شناسایی موانع و مشکلات و اطلاع‌رسانی مناسب به واحد‌های تولیدی و صنعتی، اقدام به تهیه بانک اطلاعات واحد‌ها کرده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان در بخش تولید و صنعت، باید اطلاعات دقیق و مناسبی از واحد‌های تولیدی، محصولات و کالا‌های تولید شده، آماده و در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: حسب دستور استاندار مازندران، تهیه بانک اطلاعات واحد‌های تولیدی به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده و این شرکت نیز با اطلاع‌رسانی مناسب و همآهنگی با مدیران شهرک‌ها و شرکت‌های خدماتی و صاحبان واحد‌های تولیدی، در حال اجرای این طرح است.

انتهای پیام/آ

ساخت تصفیه خانه فاصلاب در محمودآباد

برچسب ها: وزارت کار ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار