باید نوع نگاه و مدیریتمان را به فضای سبز عوض کنیم

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تغییرات اقلیمی و بارشی الزام می‌کند نوع نگاه و مدیریتمان را به فضای سبز عوض کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدر قاسمی امروز در نخستین کنگره فناوری ‌های نوین در فضای سبز شهری(ILTA)  در اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: وقتی موضوع فضای سبز و فناوری را مطرح می‌کنیم یعنی مشکلی وجود دارد که باید به سراغ روش‌های نوین برویم.

وی با تأکید بر ضرورت تأثیر شرایط آبی بر فضای سبز شهری افزود: امروز اهمیت فضای سبز شهری ذهن هر شهروندی را معطوف به خود کرده است و در هجوم آلاینده‌ها و شرایط زیستی فعلی یک عامل مهم برای امید و حیات هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه دغدغه‌های موجود نقش روش‌ها نوین را دوچندان می‌کند، گفت: تغییرات اقلیمی و بارشی الزام می‌کند تا مدیریت جدید به فضای سبز داشته باشیم و در این عرصه مدیریت منابع انسانی بسیار اهمیت دارد چراکه عنصر انسان و تدبیر است که می‌تواند سایر عناصر را با هم تلفیق کند و نتیجه مطلوبی را به بار آورد.

وی ادامه داد: به تکرار و تمرین عادت کرده‌ایم اما اکنون زمان برای تکرار محدود است و موقعیت فعلی می‌طلبد تا از تجربه‌ها، روش‌هایی که در سایر کشورها استفاده شده بهره ببریم؛ باید باور کنیم طبیعت هوشیاری است و اگر به آن نامهربانی کنیم قطعاً پاسخ منفی خواهد داد.

وی با تأکید لزوم آموزش به شهروندان برای مواجهه با شرایط کم‌آبی بیان داشت: باید انتظارات مردم راکه بنا بر زمان پرآبی شکل گرفته تعدیل کنیم؛ اگر تا دیروز زاینده‌رود زنده بود و دستمان در توسعه فضای سبز باز بود الان این‌گونه نیست و باید نوع نگاه و مدیریتمان را عوض کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: شرایط عادی نداریم و در شرایط غیرعادی باید تصمیمات فوق‌العاده گرفته شود و در این کنگره‌ها باید چالش‌ها را جدی بگیریم و هشداردهنده باشیم؛ باید باور و نگرش ما به واقعیت اصلاح شود، در غیر این صورت، نخستین مانع در مدیریت است.

قاسمی با اشاره به میزان بارش‌های چهار ماه اخیر اذعان داشت: قطعاً مردم باید با شرایط آشنا شوند و بدانند که پارک‌ها دیگر نباید غرق گل‌های فصلی شود و باید به سمت گونه‌های مقاوم برویم.

وی تأکید کرد: امروز نباید پساب را آبی غیرمتعارف تلقی کنیم بلکه باید برای استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز سرمایه‌گذاری کنیم چراکه اگر این امر صورت نگیرد حتی تا یک سال آینده هم نمی‌توانیم شرایط موجود را حفظ کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی بیان داشت: اهمیت فضای سبز شهری کمتر از اهمیت کشاورزی نیست، قطعاً بعد از آب آشامیدنی و قبل از اینکه بخواهیم به کشاورزی توجه کنیم باید به فضای سبز شهری توجه شود چراکه در سلسله نیازهای انسان نفس کشیدن بر غذا خورد اولویت دارد و در شرایط فعلی و با این حجم آلاینده‌ها این موضوع بهتر درک می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این کنگره‌ها بتواند ما را در حل موضوع و چالش‌ها کمک کند تا بتوانیم بیش از پیش از فناوری استفاده کنیم و از تدبیر برای همه امور بهره ببریم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نخستین کنگره تکنولوژی‌های نوین در فضای سبز شهری در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.