منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مداخله‌گری و بازار تسلیحاتی؛ اهداف واشنگتن از تداوم تنش‌های دو کره

سفیر سابق ایران در چین گفت: فروش سلاح به کشورهای شرق آسیا، یکی از منابع مهم درآمد و ایجاد اشتغال در آمریکاست.

مداخله‌گری و بازار تسلیحاتی؛ اهداف واشنگتن از تداوم تنش‌های دو کرهجواد منصوری سفیر سابق ایران در چین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علل مخالفت آمریکا با مذاکرات صلح بین دو کره اظهار کرد: فروش سلاح به کشورهای شرق آسیا ، یکی از منابع مهم درآمد و ایجاد اشتغال برای ایالات متحده آمریکاست و به همین دلیل، خطر چین و کره شمالی همواره اغراق آمیز نشان داده میشود تا با این کار، بتواند سلاح های بیشتری را به فروش برساند .

سفیر سابق ایران در چین ادامه داد: آمریکا با هدف کنترل نفوذ چین در منطقه شرق آسیا و اقیانوس آرام و حفظ حداکثر منافع خود، کره جنوبی و ژاپن را به عنوان پایگاه‌های دائمی خود در این منطقه قرار داده است.

وی با اشاره به برنامه بلند مدت دولت آمریکا طی دو دهه گذشته در منطقه شرق آسیا خاطر نشان کرد: واشنگتن به‌دنبال آن است که در صورت مواجه شدن با مشکلات در خاورمیانه و شمال آفریقا، بتواند منافع عظیم خود را در این منطقه جستجو کند.

منصوری افزود: اگرچه دولت و ملت کره جنوبی به‌دنبال عادی کردن روابطشان با کره شمالی هستند، اما آمریکا تمایلی برای ایجاد صلح بین دو کشور ندارد.

سفیر سابق ایران در چین گفت: آمریکا قصد داشت مذاکراتی مشابه مذاکرات ایران و 1+5 را با کره شمالی انجام دهد که مقامات کره، به هیچ عنوان به دولت آمریکا اعتماد نکرده و به مسیر خودشان ادامه دادند.

منصوری با اشاره به تداوم کارشکنی های کاخ سفید تاکید کرد: بنابراین امروز کره شمالی هیچ پاسخی به درخواست های آمریکا نمی‌دهد و ورود مستقل کره جنوبی به مذاکرات با همسایه شمالی‌اش نیز در جهت عادی سازی روابط سئول و پیونگ‌یانگ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار