شهنازی: صدور حکم جلبم صحت ندارد/ افراد سیاسی به جنبش المپیک کمک می‌کنند

دبیر کمیته ملی المپیک به خبر صدور حکم جلبش در حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک واکنش نشان داد.

شهنازی: صدور حکم جلبم صحت ندارد/ افراد سیاسی به جنبش المپیک کمک می‌کنندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک درباره حضور نیروی انتظامی و خبر صدور حکم جلبش در حاشیه انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد. چندین بار در این مورد صحبت کردم. در یک شرکت خصوصی عضو هئیت مدیره هستم و آن شرکت بدهی مالیاتی داشته است. چنین مسائلی برای افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند بسیار طبیعی است، اما در ورزش پررنگ می‌شود. حکم جلبی در کار نبوده است. این گونه موارد در اقتصاد عادی است. بسیاری از مدیران اقتصادی درگیر چنین مسائلی هستند.

توافق کردیم رای گیری نشود

شهنازی درباره نحوه انتخاب صالحی‌امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تمام اعضا روی این موضوع اتفاق نظر داشتند و با تعاملی که بین آن‌ها وجود داشت، تصمیم‌گیری کردند. قبلا این موضوع مطرح شده بود که آیا نیازی به رای‌گیری است یا نه که همه موافقت کرده بودند.

هیئت اجرایی باتجربه و جوانی داریم

او درباره مشغله‌های صالحی امیری بیان کرد: ابتدا باید از هاشمی تشکر کنیم که در این مدت نهایت همکاری را داشت و در هیچ زمینه‌ای تضاد به وجود نیامد. ۴ سال قبل همین جا به او گفتم، چون او رئیس و من دبیرکل هستم  با توجه به شرح وظایف من باید کار‌ها را پیش ببرم و هر جا که تطابق نظر پیدا نکردیم به حرمت احترامی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، نظر شما را رعایت خواهم کرد. حتی اگر نظرم متفاوت باشد. صالحی‌امیری از مدیران ارشد نظام است. پتانسیلی که او دارد می‌تواند کمک‌کننده باشد. فکر می‌کنم فضای آینده در کمیته ملی المپیک فعال‌تر و بازتر خواهد بود. ما هم تمام توان خود را در اختیار او قرار می‌دهیم. هئیت اجرایی با تجربه و جوانی داریم که آمیزه‌ای از تجربه و نیروی جوانی هستیم. باقرزاده نائب‌رئیس، علیپور هئیت اجرایی و ما هم به قول خسروی‌وفا کارگر قدیمی هستیم که ما سه نفر از دوره قبل باقی مانده ایم. خوشحالم که طاهریان به عنوان یکی از بانوانی که بنیانگذار ورزش بانوان در کشور است انتخاب شد.

از مجلس شورای اسلامی استعلام گرفتیم

شهنازی درباره این که آیا انتخاب ساعی قانونی در پاسخ به این سؤال که آیا انتخاب ساعی قانونی یا غیرقانونی بوده است اظهار کرد: انتخابات کمیسیون ورزشکاران ربطی به اساسنامه قدیم و اصلاحات نداشت. طبق مصوبه IOC (کمیته بین المللی المپیک) نماینده ورزشکاران به صورت خودکار عضو هئیت اجرایی می‌شود. برای آن که تمام قوانین را رعایت کرده باشیم اساسنامه را به تائید IOC رساندیم و به هئیت دولت دادیم، اما برای رعایت قانون نامه‌ای به امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی زدیم و استعلام کردیم. با توجه به طولانی بودن این پروسه تائید کردند با همین اساسنامه و بدون تغییرات انتخابات برگزار شود و بعدا مصوبات را از هئیت دولت بگیریم. اگر انتخابات برگزار نمی‌شد ورزش کشور دچار مشکل می‌شد، چون IOC روی این مسائل حساس است.

افراد سیاسی به جنبش المپیک کمک می‌کنند

شهنازی درباره حضور افراد سیاسی در ورزش خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشور‌ها رؤسای جمهوری ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده دارند. IOC حتی می‌گوید سعی کنید از مقامات رده بالای سیاسی استفاده کنید. تا بتوانند جنبش المپیک را یاری کنند. این موضوع جدیدی نیست. از ابتدای انقلاب هم نفراتی مانند غفوری‌فرد، کلانتری، محلوجی و هاشمی‌طبا افرادی بودند که در دولت‌های قبلی سمت‌های مهمی داشتند. حضور آن‌ها می‌تواند باعث رونق ورزش شود.

او درباره تعامل کمیته ملی المپیک با وزارت ورزش اضافه کرد: ستاد عالی ورزش کشور با حضور رئیس، دبیرکل کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و معاونانش تشکیل می‌شود و تمام سیاست‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی، المپیک، ساحلی، بازی‌های داخل سالن و المپیک نوجوانان به صورت متمرکز در آن ستاد پیگیری می‌شود و از این نظر عقب نیستیم.

به تخریب‌ها توجهی نکردم

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره تخریب‌هایی که پیش از انتخابات انجام شد تاکید کرد: توجهی به این تخریب‌ها نداشتم و تمام ذهنیتم برگزاری خوب انتخابات بود و از تمام دوستانی که به من اعتماد کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اظهارات شهنازی درباره انتخابات کمیته ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
برای چی اینجوری شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
چجوری شد؟