سید افقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

انفجار تروریستی در صیدا وحدت مردم و سازمان‌های جهادی فلسطین را هدف گرفت

کارشناس مسائل منطقه گفت: انفجار تروریستی در شهر صیدا به نفع اسرائیل و علیه وحدت مردم و سازمان‌های جهادی فلسطین است.

///سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات اسرائیل در آغاز روند ترور رهبران فلسطینی در مرزهای لبنان اظهار کرد: خودروی بمب‌گذاری شده مربوط به عناصر حزب‌الله نبوده و برای یکی از شخصیت‌های امنیتی سازمان جهادی حماس «محمد حمدان» بوده است.

وی در تشریح جزئیات حادثه بمب‌گذاری خودروی  «محمد حمدان»،افزود: 500گرم مواد شدید الانفجار در خودروی «حمدان» قرار گرفته بود و زمانی که وی بر خودرو سوار شده بر اثر انفجار، از ناحیه پا دچار جراحت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شناسایی عاملان این عملیات بمب‌گذاری دو گمانه‌زنی وجود دارد، تصریح کرد: ممکن است برخی گروه‌های داخلی نزدیک به صهیونیست ها که با سازمان جهادی حماس مخالف هستند، به این بمب گذاری اقدام کرده باشند.

سید افقهی گفت:  گمانه زنی قوی‌تر این است که این انفجار به نفع رژیم صهیونیستی، علیه وحدت مردم وسازمان‌های جهادی فلسطین است، زیرا هیچ سازمان داخلی فلسطینی چه سیاسی و چه امنیتی علیه سازمانی دیگر چنین اقدامی را انجام نمی دهد، زیرا در شرایطی کنونی  همه نیازمند وحدت هستند و از طرفی هم ترامپ قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین بیشترین احتمال مربوط به این ترور متوجه رژیم صهیونیستی بوده و جالب است که همین مدل ترور پیش از این علیه عماد مغنیه فرمانده شاخه نظامی و امنیتی حزب الله در دمشق اعمال شد.

سید افقهی بیان کرد: «محمد حمدان» فرد برجسته سیاسی نبوده، حتی همسایه‌های لبنانی او نمی‌دانستند که عضو حماس است لذا این موضوع نشان می‌دهد که سازمان جاسوسی موساد، اطلاعاتی درباره این فرد جمع‌آوری کرده و در نهایت او را مورد هدف قرار داده است، البته حماس و حزب‌الله بعد از این حادثه بیانیه صادر و این اقدام را محکوم کردند و رژیم صهیونیستی را متهم این عملیات انفجاری دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار