پزشکیان در جمع خبرنگاران :

سه قوه به دنبال احقاق حق مالباختگان موسسات مالی و اعتباری هستند

نایب رئیس مجلس از تشکیل جلسه سه جانبه نمایندگان سه قوه برای حل مشکل مالباختگان موسسات مالی و اعتباری خبر داد.

سه قوه به دنبال احقاق حق مالباختگان موسسات مالی و اعتباری هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ضرورت وجود روحیه جهادی در مدیران و مسئولان کشور گفت: اگر با تلاش و عشق به امور محوله بپردازیم قادر خواهیم بود تمام مشکلات را حل و فصل کنیم و اگر مشکلی در سر راه توسعه امروز کشور وجود دارد این مشکل از ما است چرا که موانع همواره در طول سالیان گذشته وجود داشته است ولی با وجود روحیه جهادی بسیاری از این موانع را پشت سر گذاشته ایم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: این انسان ها هستند که قادرند مشکلات را از سر راه خود بردارند، اگر نمی توانیم این مشکلات را حل کنیم به خاطر ماهیت مشکل نیست؛ یا علم آن را نداریم یا انگیزه اش را.

وی با تاکید بر اینکه مشکل امروز کشور این است که روحیه جهادی فراموش شده است، افزود: متاسفانه مدیران و مسئولان کشور هیچ گاه در سخنان خود عنوان نمی کنند که باید تلاش کنیم چیزی را بسازیم بلکه برای مثال گفته می شود اگر ما پیروز انتخابات شویم یا به ما رأی بدهید فلان چیز را برای شما می آوریم یا به مردم پول و یارانه بیشتر می دهیم؛ در صورتی که اگر قرار است مملکت ساخته شود همه باید کنار هم کار و تلاش کنند تا فرهنگ جهاد در کشور احیاء شود.

وی در پاسخ به این سوال که مدیریت جهادی امروز در چه بخشی از کشور پیاده می شود، گفت: آن جهادی که من می شناسم امروز در کشور فراموش شده و به آن عمل نمی شود؛ در کار جهادی کسی به دنبال گرفتن اضافه کار نبود ولی امروز شاهدیم که در ادارات دولتی بدون اینکه حتی کاری انجام گیرد کارکنان اضافه کاری دریافت می کنند و این یک فاجعه است.

پزشکیان در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه مجلس چه اقدامی برای مالباختگان موسسات مالی و اعتباری انجام داده و انجام خواهد داد، گفت: هر سه قوه برای احقاق حق مالباختگان مالی موسسات مالی و اعتباری در تلاش هستند و من به عنوان نماینده مجلس، آقای اژه ای به عنوان نماینده قوه قضائیه و آقای نهاوندیان به عنوان نماینده قوه مجریه با برگزاری جلساتی پیگیر این هستیم که به سرعت مشکل مالباختگان به طور کامل برطرف شود و در آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قدم اول برای حل ریشه ای این معضل این است که شفافیت مالی در سیستم بانکی و پولی کشور ایجاد کنیم به طوری که اگر قرار است پولی جابه جا شود مشخص باشد این پول از کجا به کجا خواهد رفت و اتفاقاتی نظیر اینکه حجم عظیمی از سرمایه های مردم کلاه برداری یا گم شود رخ ندهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۶ دی ۱۳۹۶
امام جمعه اردبیل تاکید کرد:
بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه بنیادهای مالی خطاکار از عوامل اصلی نارضایتی بود از دولت و دستگاه قضایی خواست در خصوص صاحبان آنها و اقدامات صورت گرفته با آنها شفاف سازی بکنند.
آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه های نمازجمعه شهر اردبیل اظهار کرد این مجرمین با مستأصل کردن هزاران خانواده و بهم ریختن اوضاع کشور و ضرر حیثیتی به کشور و شکستن غرور بین المللی ملت قطعا مفسد فی الارض هستند و باید عقوبت سنگینی متوجه آنها شود.
آخرین اخبار