عضوکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

دولت و مجلس منابع جدیدی برای سلامت تعریف کنند

ملکشاهی راد گفت: دولت و مجلس باید منابع جدیدی برای سلامت تعریف کنند به نحوی که هر چقدر دولت درآمد بیشتری داشته باشد، سهم سلامت کنار گذاشته شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدرضا ملکشاهی راد ، نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی و عضوکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در دیدار با طاهر موهبتی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران  با اشاره به اینکه در طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت و درمان آغاز شده است، گفت: قطعا درمان و پیشگیری از بیماری‌ها هزینه‌های هنگفتی به همراه دارد، یکی از گزینه‌هایی که در زمان تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها باید به آن منابع اختصاص داده می‌شد، بحث بهداشت و درمان بود، یک سال بعد از قانون هدفمندی یارانه‌ها مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت و درمان، در نظر گرفته شد که به معنای پایه گذاری یک تصمیم در حوزه تحول سلامت بود.
وی ادامه داد:  امروز بیش از 40 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند. با توجه به اینکه افراد تحت پوشش این سازمان از دهک‌های پایین و کم درآمد جامعه از جمله زنان بی‌سرپرست، افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، کارمندان بازنشسته و سالمندانی که امروز بیشترین هزینه‌های درمان را باید پرداخت کنند، هستند مسلما کمک به این گروه علاوه بر سلامت جسمی قطعا سلامت روحی و روانی این گروه را نیز در پی خواهد داشت.
عضوکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: در طی سال‌های اخیر اتفاقات خوبی را در حوزه تحول سلامت شاهد بودیم و هزینه‌های هنگفتی در این زمینه شده است، در بودجه‌های سالانه نیز پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است هر چند که ممکن است گاهی کفایت نکرده باشد.
ملکشاهی راد به بدهی 7 هزار و 500 میلیارد تومانی سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با کمک مجلس و کمیسیون تلفیق این مبلغ به منظور پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اعتبار خواهد شد که نکته بسیار خوبی محسوب می‌شود، با این وجود باید برای درآمد سال 97 این سازمان چاره‌ای اندیشیده شود.
عضوکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر گرایش مجلس بیشتر متوجه اقشار آسیب پذیر جامعه است، مخالفت با افزایش عوارض برق، آب ، گاز و قیمت حامل‌های انرژی و یا کاهش عوارض و افزایش مالیات تنها برای افراد پردرآمد جامعه از جمله خبرهای خوبی است که بخشی از مطالبات مردم تقریبا تحقق پیدا می‌کند، در این شرایط باید به فکر منابع جدیدی باشیم چرا که منابع درآمدی از مالیات و نفت تامین می‌شود.
وی گفت: قطعا دولت و مجلس باید منابع جدیدی برای سلامت تعریف کنند به نحوی که هر چقدر دولت درآمد بیشتری داشته باشد، سهم سلامت کنار گذاشته شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار