فرزند شهیدی که یادگار پدرش را به رهبر انقلاب تقدیم کرد +فیلم

فیلمی از حضور رهبر معظم انقلاب بر سر مزار شهید علم‌الهدی و یارانش را مشاهده کنید.

فرزند شهیدی که یادگار پدرش را به رهبر انقلاب تقدیم کرد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در  سفرشان به استان خوزستان در اسفند سال 75 در گلزار شهدای هویزه حضور یافتند و یاد شهیدان مظلومی را که در دفاع از حریم پاک این منطقه از میهن اسلامی به فیض شهادت نائل آمدند،گرامی داشتند.

در این مکان تعدادی از فرزندان شهدا به استقبال رهبر انقلاب آمدند و ضمن خوش‌آمدگویی به ایشان، چفیه‌ای که یادگار پدر شهیدشان بود را به ایشان هدیه دادند. مقام معظم رهبری نیز آنان را مورد تفقد قرار دادند.

به‌مناسبت ایام سالگرد عملیات نصر و شهادت شهید حسین علم‌الهدی و تعدادی دیگر از دانشجویان در منطقه‌ هویزه، بخشی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ی آنان  و سؤال ایشان از شهید علم‌الهدی را مرور می‌کنیم. این سخنان در همین حضور رهبری در گلزار شهدای هویزه در 20 اسفند 75 بیان شده است.

"این بیابانها را نیروهای متجاوز پر کرده بودند. تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار، در زیر چکمه‌ی متجاوزان بود و نیروهای مسلّح و سازمانهای نظامی ما، همه‌ی تلاش خودشان را برای دفع و سرکوب دشمن میکردند. اما این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن میرفتند. آن روز شاید عدّه‌ی این جوانان، بیست، سی نفر بیشتر نبود. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در این‌جا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهی از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، برای مقابله با این جمع علی‌الظّاهر بزرگ می‌آمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آن‌گونه که حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده‌اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همان‌طور بودند.

من در همین‌جا، از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به جنگ دشمن میروید؟ دیدم اینها دلهایشان آن‌چنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند.

حرکت کردند و رفتند. آنها خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند؛ چون میدانستند حقّند. شهدای ما در هر نقطه‌ی این جبهه‌ی عظیم، با همین روحیه و با همین ایمان، جنگیدند.

عزیزان من! برادران و خواهرانی که از منطقه‌ی دشت آزادگان، از هویزه، از سوسنگرد، از بُستان و از مناطق دیگرِ عشایرِ مختلف عرب در این‌جا هستید و یا کسانی که از نقاط دیگر آمده‌اید! این صحنه‌های زیبا از جوانان رزمنده، یک درس است. یک درس بزرگ برای امروزِ ملتِ ایران و براىِ همیشه‌ی تاریخ. در انقلاب هم، ما با دست خالی به میدان آمدیم؛ اما با دلی سرشار از ایمان و عشق، با دستگاهِ تا دندان مسلّحِ دشمن، جنگیدیم و بر او پیروز شدیم. البته، مبارزه زحمت دارد؛ اما حق بر باطل، پیروز است."

در ادامه فیلم حضور رهبر معظم انقلاب بر سر مزار شهید علم‌الهدی و یارانش در گلزار شهدای هویزه را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام/

حضور رهبر بر سر مزار شهید علم‌الهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار