شورای مرکزی فلسطین از کشور‌های عربی خواست روابط خود را با اسرائیل قطع کنند

شورای مرکزی فلسطین از کشور‌های عربی خواست روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و بحث عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به جریان اندازند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سلیم زعنون رئیس مجلس ملی فلسطین با قرائت بیانیه پایانی نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد: شورای مرکزی آنچه را که به معامله قرن معروف شده است و تامین کننده حقوق مردم فلسطین نیست، قبول ندارد. ما از سازمان ملل می‌خواهیم روند صلح را زیر نظر داشته باشد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایبندی به روند صلح بر اساس قطعنامه‌های قانونی و بین المللی تأکید دارد.

وی افزود: شورای مرکزی از کشور‌های عربی می‌خواهد روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و بحث عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به جریان اندازند.

شورای مرکزی همچنین اعلام کرد این شورا اسرائیل را به عنوان یک رژیم یهودی به رسمیت نمی‌شناسد و از کمیته اجرایی این سازمان خواست به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک «کشور یهودی» را تعلیق کند.

سلیم زعنون افزود هیچ یک از طرح‌های آمریکا را نخواهیم پذیرفت. شورای مرکزی فلسطین طرح ترامپ را درباره قدس محکوم و رد می‌کند. شورای مرکزی اعتقاد دارد دولت آمریکا یک میانجی شفاف برای روند صلح نیست. هدف مستقیم شورای مرکزی استقلال کشور فلسطین است.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای مرکزی دوباره درخواست خود را برای توقف همکاری‌های امنیتی با اسرائیل تکرار می‌کند. شورای مرکزی، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش را برای تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل مکلف می‌سازد. شورای مرکزی هرگونه طرحی را برای ارائه راه حل‌های انتقالی رد می‌کند. ما بر ضرورت تدوام هر نوع مقاومت مسالمت آمیز مردم فلسطین ضد اشغالگران تأکید می‌کنیم. شورای مرکزی تهدید‌های آمریکا را مبنی بر توقف کمک مالی به آنروا محکوم می‌کند.

 انتهای پیام/

ساف خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
pldn
۱۲:۴۳ ۲۶ دی ۱۳۹۶
بعید میدانم عربستان قطر امارات مشکلات فلسطین را بیان کنند
آخرین اخبار