مواد غذایی مفید در مبارزه با سرطان سینه

یافته های جدید نشان می دهد افراد مبتلا به سرطان سینه که تحت درمان هستند بهتر است از مصرف انواع نان، سویا و طیفی از غلات مصرفی رایج پرهیز نمایند چراکه می توانند تاثیر معکوس داشته باشند.

غذاهای ممنوعه برای مبتلایان به سرطان سینهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیقات نشان می دهد این مواد خوراکی حاوی ترکیبات شبه استروژن موسوم به "زنواستروژن"ها هستند و قرارگیری در معرض آنها ممکن است به شکل قابل توجهی موجب کاهش تاثیر و کارآمدی درمان های ضداستروژن برای سرطان شود.

گری سیزوداک، سرپرست تیم تحقیق از موسسه تحقیقاتی اسکریپز آمریکا، در این باره می گوید: «بیماران مبتلا به سرطان سینه که palbociclib/letrozole مصرف می کنند باید قرارگیری در معرض مواد خوراکی ای که حاوی زنواستروژن هستند را محدود کنند.»

درمان ترکیبی palbociclib/letrozole در سال ۲۰۱۵ از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شد. Letrozole موجب توقف تولید استروژن می شود و در نتیجه محرک ترغیب کننده رشد ERها در سلول های سرطان سینه کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید: روایت بانويى که سرطان سینه را ناباورانه شکست داده است


Palbociclib موجب توقف مسیر سیگنال دهی متفاوت در ممانعت از تقسیم سلولی می شود. این درمان ترکیبی در حال حاضر یکی از شیوه های درمانی استاندارد برای سرطان سینه ER-مثبت است.

محققان از تکنولوژی متابولومیتی پیشرفته برای آنالیز تاثیرات palbociclib/letrozole بر سلول های سرطان سینه استفاده کردند.

محققان به شدت نگران این مسئله بودند که زنواستروژن های موجود در مواد خوراکی و آب موجب تقویت رشد سرطان های توسعه یافته با استروژن می شوند و ممکن است تاثیر داروهای آنتی استروژن نظیر letrozole را متوقف سازد.

محققان مشاهده کردند زنواستروژن ها که به شکل زیرالنون در ذرت، جو، گندم و سایر غلات وجود دارند و به شکل جنیستاین در گیاهانی نظیر سویا یافت می شوند، به شدت موجب بازگردانده شدن تاثیر متابولومیتی ترکیب داروی سرطان می شوند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

زنان مبتلا به سرطان سینه چه بخورند؟

برچسب ها: اخبار پزشکی ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار