کاهش ۷ درصدی ضرب و جرح عمدی در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار پرونده ایراد ضرب و جرح عمدی در محاکم استان ثبت شد که ۷ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان گفت: پرونده‎های ایراد ضرب و جرح در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، ده درصد کاهش داشت و این رقم در ۹ ماه امسال ۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کمتر شد.

وی با بیان اینکه جرائم خشن مانند ضرب و جرح عمدی سبب بحران اجتماعی می‎شود افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام گرفته شاهد سیر نزولی جرایمی مانند ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص، در محاکم استان هستیم.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: فعالیت دادگستری در حوزه‌ی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تنهایی راهگشا نیست و باید همه دستگاه‌ها از ظرفیت خود در این بخش استفاده کنند و به کمک دستگاه قضایی بیایند.

هاشمیان، کاهش ورودی ۲۰ هزار پرونده به محاکم استان در سال گذشته را یک نمونه‌ی خوب از همکاری بین دستگاهی در استان خواند و گفت: این تجربه نشان داد اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و به دادگستری کمک کنند می‌توان در کاهش آسیب‌ها و جرایم، گام‌های خوبی برداشت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: این که افراد با کوچکترین حرکت و رفتار دیگران، پرخاشگری می‌کنند و در برخی موارد واکنش‌های خشن بروز می‌دهند نشان می‌دهد اقدامات انجام شده برای بالا بردن آستانه صبر مردم کافی نیست و باید همه دستگاه‌ها با کمک هم در این بخش چاره اندیشی کنند.
 
انتهای پیام / ا
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.