معاون سياسی امنيتی استاندار تاکبد کرد:

ضرورت هدفمند کردن برنامه ها در حوزه پيشگيری از آسيب های اجتماعی

معاون سياسی امنيتی استاندار گفت: برنامه های پيشگيرانه در حوزه آسيب های اجتماعی هدفمند شده تا اثر بخشی قابل قبولی داشته باشد.

ضرورت هدفمند کردن برنامه ها در حوزه پيشگيری از آسيب های اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شاهرخی معاون سياسی امنيتی استاندارضمن تاکيد بر گسترش برنامه های پيشگيرانه در حوزه آسيب های اجتماعی بر هدفمند کردن برنامه ها در حوزه پيشگيری از آسيب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: این رویکرد و اقدامات اثربخشی برنامه ها را به دنبال دارد.

وی به نقش ويژه استانداری و بهزیستی در مباحث اعتباری در حوزه پيشگيری از آسيب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اين دو دستگاه به جهت گستردگی خدمات و جامعه هدف تحت پوشش مي توانند با در اختيار داشتن منابع اعتباری متناسب با جامعه هدف اثربخشی بهتری در مباحث پيشگيرانه از طريق آموزش داشته باشند.

معاون سياسی امنيتی استاندار با اشاره به معضلات  طلاق و پیامدهای آن در جامعه بیان کرد: راه اندازی مرکز جامع خدمات مشاوره ای طلاق و انجام کار کارشناسی در حل این مشکلات موثر خواهد بود.

شاهرخی با اشاره به فعال بودن دستگاههای مختلف در اين بخش فعال تاکید کرد: ضروری است با راه اندازی اين مرکز جامع ضمن هدفمند کردن مداخلات، انجام کار کارشناسی، پرهيز از موازی کاری و به هنگام نمودن مداخلات، اثربخشی برنامه ها را افزايش داد.

 حميدرضا الوند مديرکل بهزيستي استان نيز با اشاره به وظايف متعدد سازمان بهزيستي و نق موثر استانداری در حل این مشکلات، گفت: اجرای اثربخش اين فعاليت ها جز با همراهی مجموعه استانداری و ساير دستگاههای همکار محقق نمي شود.

 وی با اشاره به تدوين قانون برنامه ششم توسعه به عنوان اجتماعي ترين برنامه تدوين شده تاکنون  گفت: در اين برنامه بيش از 20 ماده قانونی به بهزيستی تکليف شده که اين بيانگر موفقيت و توان سازمان در اجرای برنامه های قبلی و پيش رو است.

حميدرضا الوند  به فعالیت و عملکرد سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: با طراحي برنامه های مناسب از جمله تشکيل کارگروه های تخصصي و کميته های متناسب با فعاليت ها، شاخص های عملکردی بهزيستي استان ارتقاء يافته و بهزيستي استان موفق به دريافت مدال طلاي مديرت سبز شد

مديرکل بهزيستي استان همدان با اشاره ضروروت همکاری بین بخشی گفت: با انعقاد تفاهم نامه هاي همکاری با اوقاف و امور خيريه، پزشکي قانوني، معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي، اورژانس 115، آتش نشاني و ميراث فرهنگي درصدد گسترش خدمات و تعاملات بين بخشي هستيم.

الوند به  بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مبارزه با اعتیاد و سازماندهی معتادین انجام شده است، بیان کرد: در حوزه اعتياد 3 مرکز اقامتی ميان مدت درشهرستان ملاير و 1 سرپناه شبانه بانوان در همین شهرستان اقدامات لازم برای بحث کاهش آسيب اعتياد را انجام شده است.

وی ادامه داد:  اين آمادگي نيز وجود دارد تا با تمام ظرفيت در مباحث پيشگيری، درمان و کاهش آسيب اعتياد در سراسر استان اقدامات مناسب صورت گیرد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.