نماینده ولی فقیه در کردستان:

برای داشتن یک جامعه سالم، همه مسئولیم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: برای داشتن یک جامعه سالم، تک‌ تک افراد در جوامع اسلامی نسبت به هم مسوول هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان اظهار داشت: برای داشتن یک جامعه سالم، تک‌ تک افراد در جوامع اسلامی نسبت به هم مسوول هستند.

وی ادامه داد: همه نسبت به اجرای قانون وظیفه دارند و نباید کارها را به همدیگر محول کنیم بلکه باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق دستورات و قوانین موجود استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت طبقات محروم و تلاش در راستای پاسخگویی به نیازهای آنها ضروری است و مسوولان باید به آن توجه کنند.

وی افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم یک تقسیم کار مناسب بین دستگاه‌ها صورت بگیرد و وظیفه هر بخش تعیین شود تا براساس آن برای مرتفع کردن آسیب‌ها اقدام کرد.

وی بیان کرد: مبارزه با مفاسد نیاز به کار علمی دارد لذا باید با اولویت‌بندی و آموزش و توجیه حرکت کرد.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: ارتقای سواد رسانه‌ای برای مقابله با تبلیغات و هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان ضروری است و مردم باید برای استفاده از فضای مجازی سواد رسانه‌ای داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی گفت: افزایش آمار طلاق یکی از مشکلات جامعه امروزی است که نیاز به آسیب‌شناسی دارد ضمن اینکه باید راهکارهای ازدواج آسان تعریف شده و فرهنگ‌سازی‌های لازم در این راستا انجام شود.

وی اظهار داشت: اگرچه کارهای بسیار خوبی در سطح کشور و استان کردستان شده است، البته مشکلاتی هم وجود دارد که نیاز به مسوولیت‌پذیری مدیران دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: رفع مشکلات اعتیاد نیاز به اراده جدی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط دارد و باید در این راستا همه با هم تلاش کنند.

وی افزود: افراد توانمند باید در رأس دستگاه‌ها قرار بگیرند و نماینده مجلس حق دخالت در عزل و نصب مدیران را ندارد و لذا هر کس برای انتخاب مدیران فشار می‌آورد باید معرفی شود.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: باید اصول توانایی، تخصص و شایسته‌سالاری در بکارگیری مدیران ملاک باشد چرا که بکارگیری افراد شایسته، پاک و توانمند در رأس مدیریت دستگاه‌ها زمینه رفع بسیاری از مشکلات در جامعه را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/م

افزایش آمار طلاق یکی از مشکلات جامعه امروزی است

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.