سلفی گرفتن می تواند به سلامت شما آسیب برساند؟

اجبار برای گرفتن عکس از خود و قرار دادن آنها در رسانه های اجتماعی، یک "خودخواهی" بوده و در حال حاضر ثابت شده است که یک وضعیت واقعی است.

سلفی گرفتن می تواند به سلامت شما آسیب برساند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر عکس گرفتن از خودتان را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، ممکن است به برخی از سرفصل های اخیر توجه کنید که ادعا می کنند که این اجبار برای گرفتن عکس از خود و قرار دادن آنها در رسانه های اجتماعی، یک "خودخواهی" بوده و در حال حاضر ثابت شده است که یک وضعیت واقعی است. در حالی که اعتبار این تشخیص خاص جای پرسش دارد، تحقیق روز افزون در زمینه رسانه های اجتماعی نشان می دهد که گرفتن عکس از خود یا سلفی گرفتن، می تواند بر هر دو جهت، یعنی بهتر و بدتر شدن سلامت روانی ما تاثیر بگذارد.


بیشتربخوانید : شخصیت شناسی افراد با نحوه عکس سلفی گرفتن!


برای افرادی که به طور کلی راضی و شاد هستند، ارسال سلفی همانند سایر انواع پست هایی که ارسال می کنند، می تواند آنها را خوشحال کند. یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در شهر ایروین، دریافت که این راهی برای به اشتراک گذاشتن با دوستان است و بنابراین احساس ارتباط را افزایش می دهد. به طور مشابه، یک مطالعه انجام شده در دانشگاه Carnegie Mellon دریافته است که ارسال آن عکس در فیس بوک برای ارتباط شخصی با دوستان می تواند شما را خوشحال تر سازد.

و، طبق یک مطالعه که توسط ScienceDaily.com گزارش شده، سلفی گرفتن ها می تواند بخشی از یک الگوی بزرگتر از استفاده از رسانه های دیجیتال (مانند پیام کوتاه) برای حمایت از روابط سالم باشد. محققان دریافتند که نوجوانان با دوستان خود در دنیای فیزیکی، اغلب اوقات برقراری ارتباط به صورت الکترونیکی دارند. هر دو گونه تعامل چه به صورت چهره به چهره و چه به صورت الکترونیکی، اغلب برای تبلیغ شش ویژگی اصلی از ارتباط دوستی استفاده می شود،

که عبارتند از افشای خود، تایید، همراهی و مصاحبت، پشتیبانی ابزار (کمک های ملموس، مانند پیشنهاد یک گردش سواری)، درگیری و حل منازعات است.

با این حال، اگر شما در مورد خودتان احساس خوبی نداشته باشید، هیچ تعداد از سلفی ها یا دیگر پست های رسانه های اجتماعی، حفره هایی را که در داخل دارید، پر نمی کند.

محققان Amanda Forest و Joanne Wood در علوم روانشناختی گزارش دادند افرادی که دارای عزت نفس پایین هستند، اغلب پست های منفی ارسال می کنند و در جستجوی حمایت از به روز رسانی های خود هستند، در واقع پاسخ های بیشتری برای به روز رسانی های مثبت خود دریافت می کنند تا کسانی که فقط به دنبال حمایت و پشتیبانی هستند.

اگرچه سلفی های به اشتراک گذاشته مورد مطالعه قرار نگرفته اند، اما این تصاویر نیز احتمالا همان پاسخ ها را می یابند. و چنین بازخورد هایی برای کمک به افرادی که عزت نفس آنها آنقدر کم است که برای تلاشهای خود احساس حمایت نمی کنند، کار مفیدی انجام نخواهد داد.

یکی از راه های جالب توجه در مورد استفاده از سلفی ها و همچنین همه عکسها، به عنوان شکلی از یک بیان خلاقانه است. دکتر Harold Bursztajn یک پزشک خصوصی و استادیار روانپزشکی دانشکده پزشکی هاروارد، دریک مقاله پیشنهاد کرد که، عکس ها، حتی سلفی ها، دارای توانایی بهبودی هستند، به طوری که عکس گرفتن و به اشتراک گذاری عکس ها (حتی سلفی ها) می تواند درمان را در افرادی که با تجربه های دردناک ویا آسیب زا مبارزه می کنند، تسهیل سازد. این کار یک فرصت را برای مردم فراهم می کند تا خود را از طریق یک راه به گونه ای بیان کنند که توانایی کمک به آنها وجود داشته باشد و واقعا بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. دکتر Bursztajn توضیح می دهد که "این می تواند درمانی در زندگی روزمره باشد."

با توجه به اهداف و اثرات زیاد ارسال سلفی ها، اگر انگیزه استفاده از آنها را نیز در نظر بگیرید، ممکن است مفید باشد.

اگر شما دائما به وسیله تلاش برای کشف بازخورد مثبت از دیگران، خودتان را حمایت کنید، ممکن است در قلمرو خطرناکی قرار داشته باشید؛ و ممکن است زمان آن باشد که برای یافتن صلح و شادی درونی خود، به دنبال یافتن دیگر راهها باشید. با این حال، اگر برای این منظور سلفی های خود را ارسال می کنید تا واقعا با دوستانتان ارتباط برقرار کنید، و برای شما خوب جواب می دهد،

منبع: الودکتر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار