انجام 12 هزار و 70 پروازدر فرودگاه شهید مدنی تبریز

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماه سال جاری 12 هزار و 70 پرواز در این فرودگاه انجام شد که از این تعداد 10 هزار و 150 پرواز داخلی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صفایی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی میزان افزایش مسافر و پرواز داخلی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز طی 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را به ترتیب 5 و 4 درصد اعلام و یادآوری کرد: در 9 ماه سال جاری 12 هزار و 70 پرواز در این فرودگاه انجام شد که از این تعداد 10 هزار و 150 پرواز داخلی است.

صفایی با بیان اینکه در 9 ماه سال گذشته یک میلیون و 200 هزار مسافر داخلی از طریق این فرودگاه جابجا شده است، ادامه داد: در این مدت یک میلیون و 505 هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابجا شده که از این تعداد یک میلیون 260 هزار مسافر داخلی است.

وی با بیان اینکه تعداد کل پروازها و مسافران این فرودگاه در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 6 و 7 درصد افزایش یافته است، گفت: در 9 ماه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار مسافر از این فرودگاه جابجا و 11 هزار و 300 پرواز انجام شده است.

صفایی هم چنین گفت:پروازهای خارجی فرودگاه شهید مدنی تبریز نیز در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت یک هزار و 920 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شد که این تعداد در 9 ماه سال گذشته یک هزار و 500 پرواز بود.

صفایی اظهار کرد: در 9 ماه سال گذشته 200 هزار مسافر خارجی از این فرودگاه جابجا شده بود که این تعداد در سال جاری با رشد 21 درصدی نسبت به سال گذشته به 245 هزار نفر رسیده است.

فرودگاه شهید مدنی تبریز پس از فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) تهران، فرودگاه های مشهد، اصفهان و شیراز از نظر تعداد پرواز و حجم مسافر در رده ششم فرودگاه های کشور قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

جابه جایی 245 هزار مسافرخارجی از فرودگاه شهیدمدنی تبریز

برچسب ها: فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.