برای شهرداری های آذربایجان غربی؛

برگزاری دوره آموزشی تامین مالی پروژه های شهری با مشارکت بخش خصوصی

شهرداریهای آذربایجان غربی مدل های مختلف تامین مالی برای سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی و اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی را آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ تقی کهوریان معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در نشست روسای واحدهای سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری های مراکز شهرستان های استان به عنوان دبیران هیات های عالی سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری ها و نمایندگان معاون هماهنگی امور عمرانی در این هیاتها با اشاره به ضرورت اجتناب ناپذیر مدیریت شهری در استفاده ازتوانمندی های بخش های خصوصی در اجرای طرح ها گفت:اقدام مشترک با بخش خصوصی برای جذب سرمایه و بهره گیری از توان مالی و اجرایی آنها در پروژه های شهری برای غلبه بر مشکلات در حوزه های درآمدی شهرداری ها، اجرا و تکمیل طرح های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ضروری است و نتیجه این مشارکت، رشد و توسعه شهرها، برخورداری شهروندان از خدمات ، رفع چهره محرومیت و فقر از شهرها خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مسیری است که کشورهای پیشرفته و شهرهای توسعه یافته آزموده اند و نتیجه داده است افزود:برای خروج از وضعیت رکود و مشکلات مالی که امروز شهرداری ها با آن دست به گریبان هستند با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی گره خورده و باید شهرداران استان برای حضور بخش خصوصی زمینه های لازم را فراهم کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ایجاد تغییر در چارت تشکیلاتی شهرداریها و تشکیل واحد سرمایه گذاری و مشارکت را نخستین گام جدی دولت در این رابطه اعلام کرد و اظهار داشت:شهرداران باید به این واحد نوپا اهتمام دو چندانی داشته باشند و بیشترین وقت و برنامه خود را به این حوزه اختصاص دهند.

تقی کهوریان ادامه داد:بخش عمده ای از مطالبات مردم از دولت ها در حوزه عمل شهرداری ها بوده و طبیعی است که این نهاد غیردولتی باید از درآمد پایدار و کافی برخوردار شده تا بتواند با ایجاد زیرساخت های لازم ، موجب رونق اقتصادی، رفاه عمومی و افزایش شاخصه های اجتماعی و بهداشتی در شهرها شوند.

وی همچنین اظهار داشت:نکته مهم در پروژه های سرمایه گذاری مشارکت اقتصادی ، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها و ایجاد فرصت مناسب برای ساماندهی نیروهای مازاد در شهرداری های است که بتوانند به منابع درآمدی مطمئنی دست یافته و نیروی انسانی خود را متعادل کنند.

سیف اله مطلبی مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان غربی نیز دراین نشست گفت:شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در شهرها از اهداف اصلی این نشست ها بوده و شهرداران و کارشناسان حوزه سرمایه گذاری در دوره های آموزشی با مباحث مهم در این بخش آشنا خواهند شد.

وی افزود:تشکیل هیات های سرمایه گذاری ونحوه فعالیت آنها ، تعریف سرمایه و منابع اصلی آن، معرفی سرمایه گذار، جذب سرمایه و آغاز فعالیت مشترک، نظارت بر پروژه ها و نحوه استفاده از پیمانکاران ذی اصلاح از جمله سرفصل های دوره های آموزشی است که برای تمامی شهرداری های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

تشکیل واحد سرمایه گذاری و مشارکت در شهر داری ها

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.