راه اندازی درمانگاه غدد در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

دانشیار گروه غدد دانشگاه علوم پزشکی مشهد از راه اندازی بخش غدد بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر خبر داد.

راه اندازی درمانگاه غدد در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دکتر نصرت قائمی گفت: بخش غدد مدت یک ماه است که فعالیت خود را در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر آغاز کرده و ۱۲ تخت فعال دارد ونیز دارای یک اتاق ایزوله و هم چنین تعدادی تخت برای بیماران سرپایی می باشد.

وی افزود: به طور متوسط ۵ الی ۶ بیمار در طول روز در بخش غدد بستری می شوند. بستری بیمارانی که حالت اورژانسی دارند به سرعت انجام و بیمار پس از معاینه و تشخیص بیماری به بخش مورد نظر منتقل و درمان وی آغاز می شود.

دانشیار گروه غدد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران این بخش شامل بیماران دیابت کودکان، ابهام جنسی، مشکلات غدد فوق کلیه، مشکلات بیماری های اختلالات متابولیسم مادرزادی که گروه زیادی از بیماری ها را شامل می شود، می باشد.

وی افزود: بیمارانی که دچار افت قند خون و افزایش ترشح انسولین هستند نیز برای تشخیص و درمان بیماری در این بخش بستری می شوند.

دکتر قائمی با اشاره به اینکه در بخش غدد سه روز در هفته درمانگاه برای بیماران سرپایی تشکیل می شود، گفت: شنبه هر هفته با حضور پزشک و دستیار همه بیماران غدد ویزیت می شوند که بیشتر بیماران مشکل کوتاهی قد، بیماری تیروئید و مشکل غدد فوق کلیه دارند.

وی افزود: دوشنبه هر هفته مختص بیماران دیابتی است که تعداد بیماران دیابت زیاد می باشد و پنجشنبه ها درمانگاه برای ویزیت بیماری های متابولیک و بیماری های فنیل کتونری می باشد که دو دفعه در هر ماه یعنی دو پنجشنبه در ماه مختص متابولیک و دو پنجشنبه مختص فنیل کتونری است.

انتهای پیام// م.م

پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.