توافق بنگلادش و میانمار درباره بازگشت مسلمانان روهینگیا

بنگلادش و میانمار بر سر بازگشت مسلمانان روهینگیا در مدت زمان دو سال به این کشور، به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی نشست مشترک بنگلادش و میانمار در خصوص چگونگی بازگرداندن مسلمانان روهینگیا، این کشور آسیایی اعلام کرد پناهجویان روهینگیایی در بنگلادش ظرف مدت دو سال به خانه هایشان در میانمار بازگردانده می شوند.

وزارت خارجه بنگلاش با انتشار بیانیه ای در روز سه شنبه اعلام کرد مسلمانان روهینگیا طی یک فرایند دو ساله به میانمار باز می گردند. در این بیانیه تاریخ دقیقی برای شروع فرایند بازگشت پناهجویان روهینگیایی به میانمار اعلام نشده است؛ اما قرار است این افراد به صورت خانواده های واحد به میانمار بازگردند و دولت میانمار نیز متعهد شده است پیش از بازسازی خانه های پناهجویان، برای آنها سرپناه مناسبی مهیا کند.

بر اساس این بیانیه دولت بنگلادش، 5 اردوگاه مرزی برای بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار تاسیس خواهد کرد. میانمار نیز متعهد شده است جریان خروج پناهجویان از این کشور به بنگلادش را متوقف کند.

این نشست در پایتخت میانمار برگزار شد و نخستین نشست کاری بود که پس از توافق بازگشت پناهجویان میان دو کشور در ماه نوامبر، به بررسی و تعیین جزئیات بیشتر این توافق پرداخت. با این حال هنوز دولت میانمار در خصوص این توافق بیانیه ای منتشر نکرده است.

پس از حملات گسترده و خشونت آمیز نظامیان میانمار به مسلمانان روهینگیا، حدود 650 هزار نفر از خانه های خود آواره شدند و به بنگلادش گریختند.

 انتهای پیام/

توافق بنگلادش و میانمار درباره مسلمانان روهینگیا

برچسب ها: آسیا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار