راه اندازی سامانه دادور در خراسان رضوی

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از شروع راه‌اندازی سامانه دادور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شکوه میرشاهی گفت: در گزارش سال 2018 بانک جهانی در شاخص سهولت انجام کسب و کار، ایران در بین 190 کشور جایگاه 124 را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال 2017 با 4 پله سقوط مواجه بوده است.

وی افزود: این در حالی که از سال 2006 تاکنون ایران در رتبه‌بندی گزارش انجام کسب و کار قرار گرفته و تاکنون به جایگاه مطلوبی در این شاخص دست نیافته است.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: با بررسی‌های انجام شده یکی از عوامل مهم که محل فضای کسب و کار کشور است بحث استعلامات و اخذ مجوزهاست، از همین رو مرکز ملی پایش فضای کسب و کار کشور اقدامات اساسی را در راستای اصلاح فرایند اخذ استعلامات و شفاف سازی فرایندهای شروع کسب و کار در حوزه اخذ مجوزات را در دستور کار خود قرار داده است.

میرشاهی افزود: راه اندازی چهار سامانه ملی در این حوزه در دستور کار قرار دارد که سامانه های اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام)، سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار (دادور)، مرکز تماس فوریت‌های کسب و کار و پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور؛ می باشد.

وی افزود: در همین راستا پس از اجرای پایلوت سامانه دادور در 3 استان کشور، راه‌اندازی آن در همه استان‌های کشور شروع شده است که در مرحله اول تمام دستگا‌های اجرایی در سطوح مختلف مکلفند نسبت به معرفی نمایندگان خود برای عضویت در این سامانه اقدام نمایند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: شکایات ثبت شده در این سامانه با مسئولیت استاندار توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بایستی مورد پیگیری قرار گیرد.

میرشاهی افزود: با راه‌اندازی کامل این طرح متقاضیان می‌توانند ضمن ثبت نام در سامانه سام، نسبت به پیگیری شکایات و مشکلات خود در این حوزه از طریق سامانه دادور اقدام کنند که انتظار می‌رود بهبود چشمگیری در روند اخذ مجوزات و به تبع آن بهبود فضای کسب و کار استان باشیم.

انتهای پیام// م.م

بهبود فضای کسب و کار در خراسان رضوی با سامانه دادور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار