نبیه بری:

ما مخالف هرگونه پایتخت جایگزین برای فلسطین هستیم/کالاهای اسرائیلی باید تحریم شود

رئیس پارلمان لبنان گفت:ما مخالف هرگونه پایتخت جایگزین برای فلسطین هستیم و باید به فلسطینی‌ها کمک کنیم.

ما مخالف هرگونه پایتخت جایگزین برای فلسطین هستیم/کالاهای اسرائیلی باید تحریم شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی که صبح امروز افتتاح شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره در حمایت از فلسطین و مسائل بشردوستانه در صف نخست قرار داشته است.

وی با بیان اینکه ایران در دفاع از فلسطین نقشی مهم ایفا کرده است، گفت: جمهوری اسلامی همواره لبنان را مورد حمایت قرار داده و در مبارزه لبنان با رژیم صهیونیستی نقشی غیرقابل انکار داشت. متأسفانه در جنگ لبنان با اسرائیل دهها تن از هموطنان ما به شهادت رسیدند.

رئیس پارلمان لبنان اضافه کرد: در دو سه ماه گذشته که آمریکا قصد خود درباره انتقال سفارتش به قدس را اعلام کرد، به یاد دارم که جمهوری اسلامی مواضعی بسیار محکم در برابر آمریکایی‌ها گرفت و اعلام کرد قدس پایتخت فلسطین است.

نبیه بری تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال یهودی‌سازی قدس است و این هدف خود را با شهرک‌سازی ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند مسجدالاقصی را آلوده کند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها ملت فلسطین را به کوچ اجباری وادار می‌کنند، اضافه کرد: مصوبه قدس یکپارچه از طرف اسرائیل به ضرر ملت فلسطین است؛ ما شاهد بحث و جدل میان کشورهای عربی هستیم و هر روز اختلاف‌ها شدید تر می‌شود، به طور قطع صدور بیانیه و صرف محکوم کردن اعمال رژیم صهونیستی در فلسطین کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه نباید وقت را در حمایت از فلسطین از دست بدهیم، گفت: ما به آینده فلسطین فکر می‌کنیم، ما باید بیشتر از گذشته هوشیار باشیم. از زمان اعلام تصمیم ترامپ در مورد پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، تاکنون صدها نفر شهید و هزاران نفر هم زخمی شده‌اند.

نبیه بری افزود: ما تأکید می‌کنیم که باید تظاهرات و راهپیمایی‌ها در دفاع از مردم فلسطین ادامه یابد، کشورها باید اقدامی عملی در برابر تصمیم وقیحانه ترامپ اتخاذ کنند.

رئیس پارلمان لبنان با تأکید بر اینکه تاکنون همه شبیخون‌ها برای یهودی‌سازی فلسطین شکست خورده است، بیان کرد: خوشبختانه پیروزی‌های جبهه مقاومت هر روز افزایش می‌یابد و ما اگر اراده کنیم، حتما پیروز می‌شویم.

وی با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: کشورهای اسلامی باید سفارت‌های خود را به قدس منتقل کنند، کالاهای اسرائیلی هم باید تحریم شوند.

نبیه بری با محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی بیان کرد: مقاومت باید با تمام قوا کار خود را ادامه دهد و در این جهت اتحادیه‌های پارلمانی می‌توانند یاری‌رسان باشند.

رئیس پارلمان لبنان گفت: ما مخالف هرگونه پایتخت جایگزین برای فلسطین هستیم و باید به فلسطینی‌ها برای بازسازی و امور تشکیلاتی کمک کنیم تا بتوانند به نحو احسن مبارزه خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی باید محاصره غزه را متوقف کند، افزود: کنفرانس کنونی ما باید در جهت تقویت تفاهمات داخلی فلسطینی اقدام کند. ما باید به سوریه، یمن و ... کمک کنیم تا بر تروریسم پیروز شوند.

نبیه بری به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: هرگونه شکست این توافق‌نامه دامن‌گیر جهان می‌شود، از همه گروه‌های تفاهم می‌خواهیم به بندهای آن پایبند باشند.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد: ما با ایجاد دیوار در مرزهای مورد اختلاف در لبنان مخالفیم. انتظار ما این است که با یکدیگر همبستگی‌های بیشتری داشته باشیم و اتحاد میان ما افزایش یابد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار