محجوب در جلسه علنی:

۱۱ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف باید حداقل حقوق را دریافت کنند

نماینده مردم تهران گفت: باید به ۱۱ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف حداقل حقوق پرداخت و به مابقی پاداش داده شود.

۱۱ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف باید حداقل حقوق را دریافت کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز در جریان طرح سوال از وزیر دادگستری مبنی بر عدم رعایت قانون مصوب سال ۹۴ در بودجه‌نویسی سال گذشته که جزء تخلفات مجلس و کمیسیون بودجه است، اظهار کرد: متاسفانه تنها یک چهارم اعتبارات به شورای حل اختلاف تخصیص داده شده است در حالی که باید اعتبارات آن‌ها به صورت صددرصدی تخصیص داده می‌شد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه کمیسیون برنامه  و بودجه سال گذشته تصمیم خلاف قانونی گرفته است، ادامه داد: وقتی مجلس در وظیفه‌اش قصور کرده است، چطور می‌خواهیم یک وزارتخانه را بازخواست کنیم.

وی با اشاره به اینکه سوال بنده از وزیر دادگستری این است که مگر شما در هیئت وزیران نبودید و چرا برای سال ۹۷ با تخصیص ۵۰ درصدی موافقت نکردید؟ گفت: اگر این تخصیص به صورت صددرصدی اتفاق بیفتد، مشکل بیمه و حقوق کارکنان اقتصادی حل می‌شود.

محجوب با بیان اینکه کارکنان شورای حل اختلاف به ۳ میلیون و ۳۰۰ پرونده رسیدگی کردند و این مسئله حاکی از آن است که بیش از ظرفیت‌شان کار کردند، تصریح کرد: ۲۱ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در شورای حل اختلاف هستند که به آن‌ها ۱۸۰ هزار تومان حقوق می‌دهید، در حالی که باید به ۱۱ هزار نفر حداقل حقوق را پرداخت کنید و به مابقی پاداش دهید.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در ادامه اظهار کرد: عملکرد شورا‌های حل اختلاف بسیار خوب بوده چرا که آن‌ها سه میلیون پرونده را از دستور کار خارج کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه باید به این موضوع  رسیدگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۴ تير ۱۳۹۷
با سلام، واقعا از نظر روحی خسته ایم،انگیزه کار رو از دست دادیم.خواهش میکنم رسیدگی کنید
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
خواهشا رسیدگی کنید
United States of America
عفت
۲۱:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
باسلام لطفا حقوق ودستمزد کارکنان شورای حل اختلاف را طبق قانون کار که تصویب کردید پرداخت نمایید الان چندساله اسم افتخاری از روی شورا با قانونهی مصوب جدید حذف شده آخه مگه میشه ده سال مجانی کار کردما که خودمان درآمدداریم حقوق مارابدهید به خداازجان ودل کارمیکنیم اعصابمون روح وروانمون وجسممون نابود شدن ولی کارمان بی اجر ومزداست آخه دیگه تاکی افتخاری است پس چطور همه چیز شورا عین دادگستری قانونی ورسمی وآنلاین است حتی مرخصی گرفتن ولی دستمزد نداره
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۰۰:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۶
باسلام.فوق لیسانس فقه و جزا هستم ماهی180 کجای زندگیمو میگیره متاهل هم هستم آیا این انصافه؟مسولین کجایین کی میخواین از خواب بیدارشین ریشه فساد در ادارات از نداری و فقره یکی پیگیری نمیکنه وگرنه وضعیت ما ماهی180 نبود
آخرین اخبار