رسولی مطرح کرد؛

آسیب‌های اجتماعی و آلودگی محیط زیستی باید در اولویت کاری شورای عالی باشد

عضو شورای شهر تهران گفت: رسیدگی به وضع آلودگی‌های محیط‌ زیستی و آسیب‌های اجتماعی فزاینده‌ شهری باید‌ در اولویت‌ کاری‌ شورای عالی قرار بگیرد‌.

آسیب‌های اجتماعی و آلودگی محیط زیستی باید در اولویت کاری شورای عالی باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در نطق‌ پیش از دستور خود با تأکید بر پایان دادن به بلاتکلیفی‌ زیانبار حاکم بر مدیریت غیرمنسجم‌ ترافیک‌ اظهار کرد:رسیدگی به وضع آلودگی‌های محیط‌ زیستی و آسیب‌های اجتماعی فزاینده‌ شهری باید‌ در اولویت‌ کاری‌ شورای عالی قرار بگیرد‌.

وی‌ با بیان تسلیت‌ به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه نفتکش سانچی‌ ادامه داد: 10 دی ماه سال جاری با دعوت از وزیر کشور، 75 نفر از نمایندگان استان‌ها و اعضای شورای عالی استان‌ها پنجمین دوره فعالیت این نهاد همانند سطوح ما قبل نظام شورایی آغاز شده است.

 رسولی با ابراز تأسف از اینکه برخلاف گذشته این نشست مورد بی اعتنایی‌ قرار گرفت،بیان کرد: رئیس و سایر ارکان شورای عالی استان‌ها در این نشست انتخاب شده‌اند.

 وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهرها‌، روستاها‌ و سایر واحدهای تقسیمات‌ کشوری از مهم‌ترین‌ دستاوردهای‌ دولت هفتم و هشتم هستند، بیان کرد: 18 سال قبل همزمان با برگزاری اولین دوره انتخابات شوراها و جلب‌ مشارکت بیش از 130 هزار نفر از نمایندگان، مردم اختیارات خود در حوزه محلی را به آنان واگذار کردند که این اقدام موجبات احیای‌ اصول مندرج در قانون اساسی پس از دو دهه را فراهم ساخت.

 رسولی با اشاره به اصول 100، 101 و 103 قانون اساسی اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها در  قوه مقننه دومین مرجع قانونگذاری و نظارت‌کننده در حدود اختیارات و مسئولیت‌های خود در سطح ملی است.

 وی خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه‌ شهری و روستایی و تعیین حدود مداخله دولت در اداره امور محلی برای کاهش بحران اقتصادی  و مالی حوزه مدیریت شهری از طریق‌ شناسایی‌ و به تصویب رساندن منابع درآمدی پایدار در صدر اولویت‌های کاری شورای عالی قرار دارد.

 رسولی با اشاره به محتوای گزارش سند تحویل و تحول شهرداری که در جلسه قبلی توسط نجفی‌ ارائه شد،بیان کرد: اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند و بر این اساس از تلاش‌های تمامی رؤسای‌ ادواری این نهاد به ویژه چمران که بیش از یک دهه این سازمان را هدایت و راهبری‌ کرد ، سپاسگزاری‌ می‌کنم.

انتهای پیام/

تاکید عضو شورای شهر بر پایان دادن به بلاتکلیفی‌ زیانبار حاکم بر مدیریت غیرمنسجم‌ ترافیک‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار