امامی امین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مغایرت مدل فعلی توزیع یارانه ها با اهداف اولیه/منابع یارانه ها ثروت و سرمایه مردمی هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: مدل فعلی توزیع یارانه ها اثرگذاری مستقیم را بر اساس اهداف اولیه ندارد.

مغایرت مدل فعلی توزیع یارانه ها با اهداف اولیه/منابع یارانه ها ثروت و سرمایه مردمی هستند محمد امامی امين معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در جلسه سازمان هدفمندی یارانه ها که با حضور کارشناسان و رؤسای دستگاه های اجرایی در استانداری تهران برگزار شد،اظهار کرد: چند سالی  از توزیع یارانه در کشور می گذرد و جلسه مشترک سازمان هدفمندی  یارانه ها و استانداری تهران برای بررسی آثار مثبت و منفی طرح هدفمندی یارانه ها برگزار شد.

امامی افزود: براساس طرح اولیه توزیع یارانه ها، قرار بود که یارانه های نقدی به صورت هدفمند بین مردم توزیع شده و موجب رفاه و آسایش بین مردم شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی معتقدند که مدل فعلی توزیع یارانه ها بین مردم، اثرگذاری مستقیم را بر اساس هدف اولیه ندارد، ادامه داد: منابع یارانه ها جزء ثروت و سرمایه مردمی به شمار می روند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم بهترین استفاده و بیشترین بهره وری را از منابع و ثروت ببریم، باید توجه داشته باشیم که این منابع به گونه ای میان آحاد جامعه توزیع و در مواردی هزینه شوند که تاثیر آن در زندگی مردم محسوس باشد.

امامی امین یادآور شد: دولت تصمیم گرفته است که طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان یک طرح و سرمایه ملی و به صورت کارشناسی شده و بر اساس آنچه در قانون آمده است، مطرح شود.

وی اضافه کرد: موضوع هدفمندی و توزیع یارانه ها در حوزه های مختلف، به صورت گروهی میان رؤسا و مدیران دستگاه های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران تاکید کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه ها را در بخش های عمرانی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی که اثرگذاری لازم را داشته باشند، هزینه می کند.

 انتهای پیام/

 لزوم بازنگری در توزیع یارانه نقدی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ دی ۱۳۹۶
لطفا یارانه ها رو قطع نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۷ دی ۱۳۹۶
لطفا یارانه رو قطع نکنید
مچکریم
آخرین اخبار