ایجاد اقامتگاه‌های بوم گری در کازرون

اقامتگاه‌های بوم گری در بخش کنارتخته و کمارج شهرستان کازرون ایجاد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا معینی سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کازورن گفت: به منظورفراهم کردن زمینه برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی و عشایری بخش کنارتخته و کمارج جلسه کارشناسی و هم اندیشی برگزار شد.

وی افزود: بخش کنارتخته و کمارج به عنوان شاه راه ارتباطی چند استان سالانه حجم قابل توجهی از مسافران و گردشگران را به خود اختصاص داده است.

معینی ادامه داد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی واحد‌هایی هستند که در محیط‌های طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعت‌گردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط‌های طبیعی فراهم می‌کنند.

طبق ضوابطی که سازمان جهانی جهانگردی، برای سازندگان این اقامتگاه‌ها تعیین کرده است؛ تمامی اقامتگاه‌های بوم گردی ضمن رعایت اصول فنی و مهندسی که تضمین کننده ایمنی ساکنان ساختمان‌ها است، با استفاده از مصالح بومی و با بهره بردن از حداکثر دانش بومی و هماهنگ با محیط طبیعی و فرهنگی پیرامون خود احداث شده و در طی مدت بهره برداری و توسعه اقامت گاه این شرایط بایستی تداوم داشته باشد.
انتهام پیام/ر

ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی در بخش کنارتخته و کمارج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار