كشف عتیقه هزاره ششم پیش از میلاد در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از کشف اشیای عتیقه متعلق به هزاره سوم ،پنجم وششم پیش از میلاد در شهرستان رزن خبر داد.

كشف عتیقه هزاره ششم پیش ازمیلاد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: يكی از اهالی روستایی از توابع شهرستان رزن در زمين‌های كشاورزی خود بشکل اتفاقی تعدادی اشيای قديمی سفالی مربوط به هزاره سوم، پنجم و ششم پيش از ميلاد را کشف کرد.

 وی با بیان اینکه که همکاری مردم با سازمان میراث فرهنگی  در راستای کشف و تحویل اشیاء بسیار مطلوب و شایسته بوده است اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی به عنوان راهکاری مؤثر و کارآمد و استفاده بهینه از ظرفیت‌های آنها  که رویکرد های اصلی یگان حفاظت است.

 وی تصریح کرد: بر این اساس پایگاه‌های حفاظت استان مستمرا جلساتی با دهیاران و معتمدین در روستاها برگزار کرده و لزوم مشارکت و همیاری مردم و دخیل کردن آنان را به عنوان راهبردی کارگشا و مهم تبیین کرده‌اند.

 مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد موجب ایجاد انگیزه و احساس مسؤولیت به وضوح مشهود در روستاها می‌شود، گفت: در همین راستا، یکی از اهالی روستایی از توابع شهرستان رزن با مراجعه به این یگان اظهار داشت که در زمین‌های کشاورزی خود به صورت اتفاقی تعدادی اشیاء قدیمی سفالی پیدا کرده و با رضایت کامل حاضر است آنها را به میراث فرهنگی تحویل دهد.

 وی یادآور شد: بلافاصله اکیپی از یگان به همراه کارشناس مجرب و امین اموال اداره‌کل به محل اعزام و پس از مشاهده و کارشناسی اشیاء، قدمت اشیاء مربوط به هزاره سوم، پنجم و ششم پیش از میلاد تعیین شد که نهایتاً پس از انجام مراحل اداری، به مخزن استان منتقل شد.

انتهای پیام/ج

کشف آثار قدیمی سفالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.