خرید توافقی برنج پرمحصول از ۱۵۰ تن گذشت

۱۵۰ تن برنج تاکنون بصورت توافقی از کشاورزان مازندرانی در دو مرکز نکا و بابل خریداری شده است.

حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بر اساس ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی و دستور مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، خرید برنج ندا، نعمت و شیرودی از تاریخ ۱۳ دی ماه امسال در دو مرکز خرید استان در شهرستان‌های نکا و بابل آغاز شد.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار تن نیاز کشور به برنج پرمحصول است که که قرارشد ۱۰۰ هزار تن از منابع داخلی تامین شود، افزود: تاکنون برنج شیرودی در نکا و بابل حدود ۱۵۰ تن بصورت توافقی خریداری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی مراکز خرید، برنج کشاورزان را با ۸ درصد شکستگی و اقلام ندا و نعمت را به مبلغ ۴ هزار ۸۵۰ تومان و شیرودی را ۵ هزار ۴۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

حیدرپور افزود: وجه برنج خریداری شده از طریق سامانه بانک کشاورزی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد و محدودیتی در میزان خرید وجود ندارد هر میزان کشاورزان مراجعه کنند خریداری می‌شود.

وی درباره خروج رکود بازار برنج گفت: برای جلوگیری از رکود بازار و نگرانی کشاورزان از عدم خرید برنج، با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران و دستور وزیر جهاد کشاورزی است

حیدرپور  افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شلتوک امسال در مازندران برداشت شد که ۶۵ درصد آن برنج سفید است.

انتهای پیام /آ

خرید برنج پرمحصول از کشاورزان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار