ارسال ۴ هزار تن پرتقال ذخیره شده شب عید به استان تهران

بیشترین متقاضی خرید پرتقال‌های ذخیره سازی شده شب عید مربوط استان تهران با ثبت سفارش ۴ هزار تن است.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: مازندران متعهد به ذخیره سازی ۲۵ هزار تن پرتقال برای شب عید شد که تاکنون ۲۰ هزار و ۲۰۰ تن آن در انبار‌ها ذخیره سازی شد.

وی با بیان اینکه پرتقال شب عید تاکنون در سایز‌های ۱۸۰ تا ۱۹۰ گرمی با نرخ هر کیلو ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از باغداران خریداری می‌شود، افزود:حمل پرتقال‌های ذخیره سازی شده شب عید هفته آینده از مازندران به ۱۶ استان کشور آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندرانگفت: ۲۰ درصد مبلغ در زمان حمل، ۳۰ درصد مبلغ پس از حمل بار دریافت و بقیه مبلغ تا فروردین ۹۷ تسویه حساب خواهد شد. 

حیدرپور با بیان اینکه مرکبات مازندران شامل انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، پج، نارنگی ژاپنی و پرتقال والنسیا است. افزود: ۹۰ درصد پرتقال‌ها، بیش از ۹۷ درصد نارنگی و ۱۰۰ درصد کیوی تاکنون برداشت شد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲ میلیون و پانصد هزار تن مرکبات امسال از باغ‌های مازندران برداشت شود.

حیدرپور افزود: پرتقال‌های استان توسط مباشرت سازمان تعاون روستایی، تشکل‌های استان، سورتینگ داران و باغداران مرکبات شب عید در سردخانه‌ها در حال ذخیره‌سازی است، افزود: مقرر شد حمل پرتقال ذخیره سازی شده از مازندران به استان‌های متقاضی از هفته آینده انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در هر واحد سورتینگ یک کارشناس مواد غذایی به عنوان ناظر حضور خواهد داشت.

وی با تاکید بر پراکندگی تولید در ارقام مرکبات به ویژه کشت انواع نارنگی، گفت: از ۱۲۵ هزار هکتار باغ مرکبات در مازندران ۳۰ هزار هکتار آن از نوع درجه سه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: باید پهنه بندی مرکبات را جدی بگیریم که در هر منطقه، چه ارقامی و در چه سطحی کشت شود.

دلاور حیدرپور گفت: با مشخص کردن آن، می‌توان نسبت به اصلاح و جایگزینی ارقام متناسب با بازار هدف کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: با توجه به شرایط اقلیمی مازندران و خسارت‌هایی که برف در سال‌های گذشته به باغداران وارد کرد باید ارقام زودرس و میان رس کشت شود.

انتهای پیام/آ

خرید تضمینی پرتقال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.