رئیس مجلس اندونزی:

واکنش جهان اسلام در برابر موضع ترامپ درباره قدس باید به شکل قوی‌تری نشان داده شود

رئیس مجلس اندونزی گفت: جهان اسلام باید تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت اسرائیل و سفارت آمریکا به بیت‌المقدس واکنش جدی نشان دهند.

واکنش جهان اسلام در برابر موضع ترامپ درباره قدس باید به شکل قوی‌تری نشان داده شودبه گزارش   خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان فضلی زون؛ رئیس مجلس اندونزی صبح امروز (سه شنبه، ۲۶ دی ماه) در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی ضمن تسلیت به ملت ایران و بنگلادش به جهت جانباختن تعدادی از خدمه نفتکش سانچی در آتش سوزی اخیر گفت: باور دارم جمهوری اسلامی ایران می‌تواند تنش‌های جدید را مدیریت کند. فلسطین و قدس نیز برای آینده اسلام بسیار مهم است بنابراین ثبات قدم در حمایت از این ملت را باید نشان دهیم.

رئیس مجلس اندونزی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتقال پایتخت اسرائیل و سفارت آمریکا به بیت‌المقدس افزود: واکنش جهان اسلام در برابر موضع ترامپ باید به شکل قوی‌تری نشان داده شود. بیش از نیمی از منابع دنبال در اختیار کشور‌های اسلامی است، اما این کشور‌ها از فقر روزافزون رنج می‌برند. برخی از رژیم‌ها نیز تراژدی تأسف باری برای مسلمانان رقم زده‌اند.

فضلی زون ادامه داد: متأسفانه ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در مدت یک ماه در میانمار کشته شده‌اند، تعدادی از مسلمانان نیز به کشور بنگلادش فرار کرده‌اند، پارلمان اندونزی به عنوان اولین پارلمانی که به این منطقه سفر کرد شاهد بدترین جنایات، انواع تجاوزات جنسی و بدترین تسویه نژادی دراین منطقه بودیم.

وی تأکید کرد: پارلمان و دولت میانمار به طور جد باید صلح و ثبات را در این منطقه و کشور بازگردانند، همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد میانمار باید اجرا و راه برای کمک رسانی انسانی به این منطقه باز شود.

رئیس مجلس اندونزی با بیان اینکه حس مسئولیت‌پذیری را باید به دنیای اسلام نشان دهیم، گفت: ما به نظم جهانی بر اساس آزادی اعقاد داریم، همچنین معتقد به حمایت از آرمان‌های فلسطین جدای از مذهب و ترجیحات این ملت هستیم از این رو در برابر اشغالگران رژیم اسرائیل باید از آن‌ها حمایت شود و استعمار در همه جای دنیا از بین برود.

وی نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول را یادآور شد و گفت: در این نشست نیز بر به رسمیت شناختن فلسطین تأکید شد، همچنین اولویت قرار دادن فلسطین در میان کشور‌های جهان اسلام مورد تأکید قرار گرفت.

فضلی زون راهنمایی و تظاهرات ماه گذشته را قاطع‌ترین واکنش عمومی نسبت به اظهارات ترامپ در مورد انتقال سفارت خود به قدس دانست و گفت: به عنوان نمایندگان کشور‌های اسلامی با اوضاع چالش برانگیزی مواجهیم لذا باید واکنش‌هایی مناسب نشان دهیم که سبب پیشرفت کشور‌های اسلامی شود. عدم امنیت و ثبات قدم بزرگترین مشکل کشور‌های اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس اندونزی بر اتحاد کشور‌های اسلامی در راستای منویات پیامبر اسلام تأکید کرد و گفت: صلح و امنیت پایدار باعث کامیابی و موفقیت مشترک کشور‌های اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالدترامپ ، قدس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار