شفیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ظرفیت بالای دیپلماسی پارلمانی در بین کشورهای اسلامی

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: دیپلماسی پارلمانی می‌تواند در حل و فصل بسیاری از معضلات دنیای اسلام موثر واقع شود.

دیپلماسی بین المجالس اسلامی ظرفیت بالایی در حل مسائل داردنوذر شفیعی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری نشست بین المجالس کشورهای اسلامی در تهران اظهار کرد: دیپلماسی پارلمانی ظرفیت خوبی را برای کشورها در جهان ایجاد می کند و موجب حل و فصل برخی مسائل  می شود.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: سطوح مختلفی از دیپلماسی وجود دارد که شامل دیپلماسی رسمی، عمومی و سایبری  است. 

وی ادامه داد: دیپلماسی رسمی مربوط به قوه مجریه است در حالی که  نوع دوم دیپلماسی، اشاره به رهبران دولت‌ ها و ارتباط آنها با جامعه هدف دارد.

وی بیان کرد: سومین دیپلماسی  مربوط به تعاملات سایبری  است که در آن مردم با مردم در تعامل هستند.

شفیعی تصریح کرد: بین این دیپلماسی‌های سه گانه یک نوع دیپلماسی وجود دارد که مربوط به نمایندگان مردم در پارلمان‌ ها است به طوری که  مجالس به عنوان بازرترین وجه نمایندگی مردم وارد رایزنی و تعامل می شوند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: این شکل از دیپلماسی مابین سه نوع دیگر است و یک کانال ارتباطی میان ملت‌ ها محسوب می شود و ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به  اینکه  دیپلماسی بین المجالس  کشورهای اسلامی می‌ تواند  هماهنگی موضع ایجاد کند و جایگاه دنیای اسلام را  ارتقا ببخشد، تاکید کرد: بسیاری از مسائل که در سطح دیپلماسی رسمی قابل حل و فصل نیستند در تعاملات پارلمانی قابل مذاکره و چانه زنی هستند به طوری که  این ظرفیت می‌تواند خیلی از نقاط ضعف دنیای اسلام را  ترمیم کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار