هیچ جای استان با کمبود اقامتگاه مواجه نیستیم

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: 160 اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی شده و اینک در هیچ جای استان با کمبود اقامتگاه مواجه نیستیم .

هیچ جای استان با کمبود اقامتگاه مواجه نیستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست هم اندیشی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه تحولات خوبی در حوزه های مختلف این اداره صورت پذیرفته است، افزود: در این تحولات نقش بخش خصوصی نیز تاثیر گذار بوده است.


وفایی با اشاره به رشد 25 تا 30 درصدی گردشگران داخلی و خارجی استان نسبت به سالهای گذشته تصریح کرد: ورود هرچه بیشتر گردشگران منوط به تعامل و یگانگی دفاتر خدمات مسافرتی است که امیدواریم این همکاری افزایش یابد.


وی با اشاره به تشکیل تشکل های تاسیسات گردشگری تا قبل از پایان سالجاری گفت: دفاتر خدمات مسافرتی که دارای مجوز ب هستند و هیچ فعالیت گردشگری موثری انجام نمی دهند به نفع دیگران از صحنه گردشگری استان حذف می شوند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به تبلیغات غیر مجاز تعدادی از راهنمایان گردشگری تاکید کرد: با راهنمایانی که بدون مجوز اقدام به راه اندازی تور می کنند برخورد خواهد شد.


وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای با شرکت هواپیمایی ترکیش جهت تبلیغات جاذبه های گردشگری کرمان در پروازهای این شرکت افزود: این قرارداد با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور منعقد شده است.


وفایی با بیان اینکه روز جهانی گردشگری در سال 97 با نام کرمان برگزار می شود، بیان کرد: روز جهانی گردشگری در سال اینده با حضور کارشناسان سازمان جهانی گردشگری برگزار خواهد شد.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان با اشاره به آثار جهانی این استان که موجب جذب گردشگران خارجی و ارتقا صنعت گردشگری استان شده است گفت: کشور ایران به لحاظ تعداد اثار تاریخی طبیعی و فرهنگی در رتبه دهم جهان قرار گرفته است.
محمد جهانشاهی افزود: در چندسال اخیر صنعت و معدن و کشاورزی این استان در اولویت اقتصادی قرار داشتند در حالیکه امروز صنعت گردشگری این نقش را به خوبی ایفا کرده است.


وی با بیان اینکه رویکرد دفاتر خدمات مسافرتی استان ضعیف است تصریح کرد: متاسفانه 70 درصد دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان فعالیت موثری درحوزه گردشگری انجام نمی دهند.


وی با اشاره به نبود همکاری و تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی گفت: بدون شک همکاری هر چه بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی به ادامه موفقیت های حوزه گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.


جهانشاهی به تشکیل تشکل های حرفه ای تاسیسات گردشگری تا قبل از نوروز97 اشاره کرد و گفت: برای انسجام و هماهنگی در زمینه فعالیت های گردشگری باید تمام تاسیسات گردشگری اعم هتلها، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های بین راهی و غیره از انجمن صنفی به تشکل حرفه ای تبدیل شوند.

انتهای پیام/س

 

راه اندازی 160 اقامتگاه بوم گردی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار