اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

بازداشت 3 متهم در ارتباط با حمله راکتی شب گذشته کابل، نفی گفتگوی صلح با دولت از سوی طالبان و کشته شدن 96 تروریست طی 24 ساعت گذشته از جمله رویدادهای مهم خبری روز سه شنبه در افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بازداشت 3 متهم در ارتباط با حمله راکتی شب گذشته کابل، نفی گفتگوی صلح با دولت از سوی طالبان، کشته شدن 96 تروریست طی 24 ساعت گذشته و کشته شدن 4 غیر نظامی در «فاریاب» به علت اصابت خمپاره از جمله رویدادهای مهم خبری روز سه شنبه در افغانستان است.

** در ارتباط با حمله موشکی شب گذشته در شهر کابل 3 تن بازداشت شدند
وزیر کشور افغانستان روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی در کابل اعلام کرد که 3 تن را به اتهام حمله موشکی شب گذشته که به محوطه سفارت هند برخورد ؛ دستگیر کرده اند.«ویس احمد برمک» گفت که موشک شلیک شده به محوطه سفارت هند در منطقه «وزیرمحمد اکبرخان» اصابت کرد اما تلفاتی نداشته است.سفارت هند در سال 2008 میلادی نیز هدف حمله قرار گرفت که در آن 2 دیپلمات هندی کشته شدند.

**طالبان هنوزحاضر به گفت و گوی صلح با دولت نیست
«محمد اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که گروه طالبان تاکنون حاضر به گفت وگوی صلح با دولت نشده است.وی روز سه شنبه در نشست مشورتی صلح با جوانان، زنان و نمایندگان جامعه مدنی در کابل گفت که با تلاش هایی که در شش ماه گذشته صورت گرفت هنوز طالبان حاضر نیست به صورت رسمی با دولت گفت و گو کند.خپلواک گفت که اما این شورا توانسته حمایت قاطع جامعه جهانی را از گفت و گوی صلح به مالکیت و رهبری افغان ها با خود همراه داشته باشد.خپلواک کارشکنی، مواد مخدر، حضور شبکه های تروریستی جهانی را از جمله موانع مهم برسرراه صلح در این کشور دانست. 

**وزارت دفاع افغانستان از تلفات سنگین طالبان طی 24 ساعت گذشته خبرداد
وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 96 عضو گروه طالبان و دیگر گروه های تروریستی در مناطق مختلف این کشور کشته شده اند که از افراد 21 کشته داعشی هستند.
براساس این اطلاعیه 48 تروریست دیگر در این مدت زخمی و 7 تن از آنها نیز دستگیر شده اند.

**کشته شدن 4 غیر نظامی و زخمی شدن 42 تن در «فاریاب»
منابع خبری افغانستان از استان فاریاب گزارش دادند که بر اثر اصابت یک خمپاره در بازار شهرستان «خواجه سبزپوش» 4 غیر نظامی کشته و 42 تن دیگر زخمی شدند.این منابع افزوده اند که راکت توسط افراد طالبان شلیک شده و حادثه صبح امروز رخ داده است و زخمی های این رویداد به بیمارستان انتقال داده شده و تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.