سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد؛

بهره برداری از ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد شیعه و سنی این استان از ابتدای امسال تاکنون به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام مهدی پودینه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: هم اینک تعداد کانون‌های مساجد سیستان و بلوچستان به هزار و ۳۱۱ کانون رسیده است.

پودینه  تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باور‌های دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از فعال‌ترین و با سابقه‌ترین حوزه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می‌آید گفت: امسال در طرح‌های اوقات فراغت مساجد سیستان و بلوچستان ۳۲ هزار نفر شرکت کردند.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر را از برنامه این نهاد در طرح اوقات فراغت در مساجد ذکر کرد.

 سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی بحساب می‌آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.

تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صد‌ها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

راه اندازی کانون فرهنگی هنری مساجد در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار