اعتصاب سراسری کشور آفریقایی بنین را فرا گرفت

اعتصاب سراسری در کشور آفریقایی بنین در اعتراض به حذف حق اعتصاب و به درخواست هفت اتحادیه کارگری برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، اعتصاب سراسری کشور آفریقایی بنین در اعتراض به حذف حق اعتصاب و به درخواست هفت اتحادیه کارگری برگزار شد. نمایندگان پارلمان بنین پایان دسامبر سال گذشته به حذف حق اعتصاب رای دادند.

خبرنگار فرانس بیست و چهار در کوتونو، پایتخت بنین در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: این اولین اعتراض بزرگ اجتماعی است که رئیس جمهور بنین از زمان پیروزی اش در انتخابات در آوریل سال دو هزار و شانزده با آن روبرو می‌شود.

هفت اتحادیه کارگری از کارکنان دولت خواسته اند که سه روز اعتصاب کنند. منشاء این اعتراض قانونی است که بیست و هشتم دسامبر گذشته در پارلمان تصویب شد.

قانونی که خشم بیشتر اتحادیه کارگری را برانگیخته است زیرا که حق اعتصاب را در بخش‌های بهداشت و سلامت، قضایی و نیرو‌های امنیتی حذف می‌کند. این اعتصاب روزگذشته در حوزه سلامت و قضایی تقریبا به خوبی رعایت شد. در مقابل در پی درخواست گفتگویی که توسط برخی اتحادیه‌ها مطرح شد، این اعتصاب در وزارتخانه‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفت.

مقامات تصویب حذف حق اعتصاب را در بخش‌های حساس اینگونه توجیه می‌کنند که امکان دارد کارگران از این حق استفاده نادرست کنند.

در مقابل اعتصاب کنندگان می‌گویند با همین اعتصاب بوده است که توانسته اند پس از ظهور دموکراسی در بنین در حدود سی سال قبل شرایط کاری بهتری بدست آورند. اکنون همه نگاه‌ها متوجه دادگاه قانون اساسی است. این دادگاه باید نظر خود را درباره این قانون که توسط نمایندگان حامی حاکمیت تصویب شده است، اعلام کند.

انتهای پیام/

اعتصاب سراسری در بنین در آفریقا

برچسب ها: آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار