کافی شاپ در خانه؛

پوستی شفاف را با ماسک گشنیز و عسل تجربه کنید

گشنیز تازه سبب درخشان شدن پوست می‌شود؛ پودر برنج قهوه‌ای نیز سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و عسل هم به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گشنیز از گیاهان علفی و یک ساله است، رنگ آن سبز و ارتفاعش تا ۸۰ سانتی‌متر می‌رسد، در این مطلب برخی از خواص گشنیز را بیان می‌کنیم.

بهبود بواسیر با گشنیز

۱۰ گرم تخم گشنیز را حرارت دهید تا قهوه‌ای رنگ شود، آن را پودر و سپس با مقداری سرکه مخلوط کرده و به مدت چند روز میل کنید.

تسکین گوش درد با گشنیز

برای تسکین گوش درد، باید یک قاشق غذاخوری پودر تخم گشنیز را در یک لیوان آب بجوشانید سپس گوش را با این محلول بخور دهید.

تقویت حافظه با تخم گشنیز

افراد برای تقویت حافظه می‌توانند ۱۵ گرم تخم گشنیز را به همراه ۱۵ گرم تخم شنبلیله بکوبند، سپس این ترکیب را با عسل مخلوط و هر روز صبح یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنند.

نابودی درد صورت با تخم گشنیز

افراد برای تسکین درد صورت باید سر و صورت را با دَم‌کرده تخم گشنیز بخور دهند، همچنین می‌توانند پنج گرم تخم گشنیز را در ۱۵۰ سی‎سی آب دَم و روزانه سه استکان میل کنند.

کنترل دیابت با تخم گشنیز

مبتلایان به دیابت روزانه ۲ گرم تخم گشنیز را دَم و هر ماه سه روز از این دمنوش میل کنند.

درمان دندان درد با گشنیز

برای برطرف شدن دندان درد باید ۱۰ گرم تخم گشنیز را در چهار لیتر آب بریزید و بگذارید بجوشد تا حجم آن به یک لیتر برسد، پس از سرد شدن آن را در دهان مزه مزه کنید.

رفع خارش پوست با آب گشنیز

برای رفع خارش پوست، آب گشنیز را با عرق کاسنی مخلوط کنید سپس پوست خود را با این محلول ماساژ دهید.

درخشان شدن پوست با ماسک گشنیز و عسل

گشنیز تازه سبب درخشان شدن پوست می‌شود؛ پودر برنج قهوه‌ای نیز سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و عسل هم به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و گشنیز

یک قاشق غذاخوری پودر برنج قهوه‌ای

نصف فنجان گشنیز تازه

یک قاشق چای‌خوری عسل

یک قاشق چای‌خوری صابون مایع

 طرز تهیه ماسک عسل و گشنیز

گشنیز تازه را در غذاساز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید تا راحت‌تر نرم شود، سپس آن را با پودر برنج قهوه‌ای، عسل و صابون مایع در یک کاسه مخلوط کنید و هر روز صورتتان را با این ماسک ماساژ دهید.

رفع جوش‌های سرسیاه با آب گشنیز

مخلوط آب گشنیز با پودر زردچوبه تاثیر بسزایی در رفع جوش‌های سرسیاه دارد. 

محوکردن چین و چروک صورت با گشنیز

برای درمان چین و چروک صورت، باید ۱۰ گرم تخم گشنیز را با ۱۰ گرم اسطوخودوس در ۱۵۰ سی‎سی آب بریزید و بگذارید ۱۵ دقیقه دَم بکشد سپس آن را صاف و پس از سرد شدن با چهار قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و این ترکیب را روی صورتتان بگذارید.

طرز تهیه دمنوش گشنیز

برای تهیه دمنوش گشنیز یک قاشق چای‌خوری تخم آسیاب شده گشنیز را با یک لیوان آب جوش، داخل قوری بریزید و ۳۰ دقیقه آن را روی شعله غیرمستقیم قرار دهید.

موارد منع مصرف گشنیز

مصرف زیاد گشنیز، خستگی شدید، خواب عمیق، گنگی و بی حسی را به همراه دارد، همچنین افراط در استفاده از گشنیز سبب فراموشی و اختلال حواس می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهدی فرهنگ
۲۰:۴۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
سلام.هرآنچه را من در سایت خبرنگاران جوان خواندم مفیدودر مورد طب گیاهی چند گزینه رادانلود وبه اشتراک برای آشنایان قراردادم.ممنون از شما که اطلاعات عمومی جامعه را ارتقاء میدهید☺
آخرین اخبار